Gerdab.IR | گرداب

تقاضای بالا برای اینترنت پرسرعت در شوش

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

توسعه پورت‌های ADSL مراکز اینترنتی در شهر تاریخی شوش، باعث شده که در طول دو سال گذشته مشترکان اینترنت حدودا پنج برابر شده و از 2 هزار و 300 مشترک به بیش از 11 هزار مشترک برسد.

به گزارش گرداب، کارشناسان معتقدند که فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در توسعه پایدار روستایی و کشاورزی نقش به‌سزایی دارد.

به عبارتی دیگر اگر فناوری اطلاعات و ارتباطات را مجموعه ابزارهایی برای تولید، پردازش، انتقال و ذخیره اطلاعات که در عصر کنونی به‌کار می‌رود تعریف کرد؛ قرار دادن این ابزارها در کنار کشاورزی پایدار، ثمراتی درخور‌ توجه در بر خواهد داشت.

در این میان اداره مخابرات در شوش در چند سال اخیر به تنهایی در حال فراهم کردن بستری مناسب برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این شهرستان بوده است.

بهره‌برداری از ده‌ها پروژه در حوزه ارتباطات در سال‌جاری، باعث شده است که اغلب کارشناسان سال 94 را سال شکوفایی مخابرات در شهرستان شوش توصیف کنند.

*11 هزار مشترک اینترنت پر سرعت

رئیس اداره مخابرات شهرستان شوش معتقد است که این شهرستان از لحاظ بهره‌مندی از اینترنت پر‌سرعت جزء شهرستان‌های برتر استان بوده است.

ایرج توحیدی‌پور در این ارتباط در گفت‌و‌گو خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: با توجه به استقبال خوب مردم شهر تاریخی شوش پورت‌های ADSL هر مرکز در چندین نوبت توسعه‌یافته است به‌طوری‌که در طول دو سال گذشته تعداد مشترکان اینترنت حدودا پنج برابر شده و از 2 هزار و 300 مشترک به بیش از 11 هزار مشترک رسیده است.

وی به برخی پروژه‌های اجرا شده در شهرستان شوش توسط مخابرات اشاره کرد و افزود: از این پروژه‌ها می‌توان به تعویض و نوسازی کافوهای مسی شش و 11 مرکز آپادانا؛ توسعه سویچ دیتای مراکز پرظرفیت شهری شهید دانش، دانیال و آپادانا؛ توسعه پورت‌های دیتای شهرهای تابعه ازجمله شهر الوان، شهر شاوور، شهر صرخه فتح‌المبین و شهرهای حر ریاحی اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین می‌توان به توسعه پورت‌های دیتای روستاهای تابعه از جمله شهرک بهرام، شهرک سلمان فارسی، جریه سید راضی، جریه سید محمد، سید‌عباس، صرخه صالح داوود، خلف مسلم، سن بهادر، حسین غلیم اشاره کرد.

توحیدی‌پور توسعه دیتای کافوهای نوری مهر، مدرس، آزادی و شهید دانش را از دیگر پروژه‌های انجام شده توسط اداره مخابرات عنوان کرد و گفت: سایت‌های BTS حوزه علمیه، مدرسه عفاف، مدرسه شریعتی، خیابان توحید، شهید دانش، آپادانا، دانیال و امام جعفر صادق نیز به فیبر نوری متصل شده است.

رفع مش

رئیس اداره مخابرات شوش، با بیان اینکه این شهرستان در بخش تلفن ثابت، تلفن همراه و دیتا مشکل خاصی ندارد یادآور شد: در رابطه با تامین پهنای باند اینترنت به‌دلیل تقاضای بالای مردم، گاها با مشکل مواجه می‌شویم که این امر مقطعی بوده و سریعا برطرف می‌شود.

توحیدی‌پور افزود: همچنین در بعضی نقاط روستایی ضعف آنتن‌دهی داریم که با نصب پنج سایتی که در دست اجرا داریم تا حد زیادی مشکل مرتفع می‌شود.

وی اظهار کرد: اداره مخابرات شوش دارای بیش از 37 هزار مشترک تلفن ثابت و بیش از 11 هزار مشترک اینترنت پرسرعت و حدود 56 هزار مشترک تلفن همراه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام خطوط تلفن Pcm شهری بر روی شبکه کابل مسی برای امکان بهره‌مندی از ارتباط مناسب‌تر و اینترنت پر سرعت منتقل شد، افزود: در سال‌جاری شبکه کابل مراکز روستایی از جمله شبکه کابل شهر‌ حر، خویس، احمد مولا، حسین غلیم مزرعه، سدشاوور، خشان، شهر صرخه فتح‌المبین، صرخه صالح داوود بهینه‌سازی و بازسازی شد.

توحیدی‌پور همچنین به راه‌اندازی نسل سه تلفن همراه (3G) در شهرستان شوش اشاره کرد و یادآور شد: فنداسیون و دکل وکانکس سایت‌های BTS روستای سید عبدالله، شهر الوان دو، یادمان شهدا فتح‌المبین، تالار الماس و خلف مسلم احداث و نصب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان شوش که در چند ماه اخیر به‌عنوان یک منطقه تاریخی از طرف سازمان جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسید، با جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر و تعداد 219 روستا، یکی از شهرستان‌های شمال خوزستان است.

این شهرستان دارای ظرفیت‌های مهم در بخش کشاورزی، گردشگری و توریستی و محیط‌زیست است که اغلب مورد اهمال و بی‌توجهی قرار گرفته می‌شود.