Gerdab.IR | گرداب

تاثیر اجرای برجام در شبکه‌های زیرساخت

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تاثیرات اجرایی شدن برجام بر شبکه های زیرساختی و ایجاد رقابت در پروژه‌های بین المللی گفت: با اجرای برجام، شاهد کاهش هزینه های خرید تجهیزات های‌تک خواهیم بود.

به گزارش گرداب، محمود خسروی مهمترین اقدامات شرکت ارتباطات زیرساخت در سال ۹۴ را تشریح کرد و گفت: با تلاش صورت گرفته، نیازهای تمامی مشتریان خود که همان اپراتورهای اصلی ارتباطی کشور هستند را مرتفع کرده ایم.

وی اظهار داشت: درسال ۹۴ پروژه تلاش ۲ و پروژه تجمیع را به نتیجه رسانده ایم و همچنین شبکه IP و شبکه انتقال را به گونه‌ای توسعه داده‌ایم که اپراتورهای ارتباطی مشکلی نداشته باشند.

خسروی با بیان اینکه وضعیت کیفیت ارتباطات کشور، روز به روز بهتر می شود، یکی از راههای افزایش کیفیت را افزایش منابع عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بر کاهش وضعیت packet lost (اتلاف بسته) و DELAY (تاخیر) در شبکه ارتباطات زیرساخت تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

وی با بیان اینکه نیازها و توسعه ICT همزمان در حال افزایش است، ادامه داد: همزمان با توسعه شبکه ارتباطی، افزایش کیفیت خدمات نیز مدنظر شرکت ارتباطات زیرساخت است.

معاون وزیر ارتباطات در خصوص تاثیرات اجرایی شدن برجام بر شبکه های زیرساختی و ایجاد رقابت در پروژه‌های بین المللی گفت: تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۴، بر موضوعاتی چون اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و برنامه‌ریزی فعالیتهای پس از برجام است. همچنین پیش بینی می شود که با اجرای برجام، در شبکه های زیرساختی ارتباطی هزینه ها کاهش یابد، چرا که تحریم، هزینه های بالایی را در تجهیزات های‌تک (با تکنولوژی بالا)، به ما تحمیل می کرد و امیدواریم با اجرایی شدن آن، فضای رقابتی در حوزه زیرساخت ایجاد شود.

خسروی در مورد حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی نیز گفت: یکی از اهداف و برنامه های وزارت ارتباطات، داشتن شبکه های اجتماعی بومی، محلی و ملی است و این درحالی است که در شرایط فعلی اطلاعات بسیاری از کاربران در جاهای دیگر دنیا و شبکه های دیگر، میزبانی می‌شود. براین اساس یکی از اهداف ما داشتن شبکه اجتماعی قوی داخلی است تا مردم بتوانند به مبادله اطلاعات مورد نظرشان در شبکه های مجازی و گروه های خود بپردازند. اگرچه شبکه های خارجی از ما جلوتر هستند اما، با حمایت دولت و مردم، این موضوع قابل حل است.