Gerdab.IR | گرداب

سخنگوي يهوديان مذهبي در آمريكا:

اظهارات اواديا يوسف، اهانت به نص صريح تورات است

تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۸۹

سخنگوي يكي از گروههاي اصلي يهوديان مذهبي در آمريكا اين اظهارات يك خاخام اسرائيلي را كه گفته است همه فلسطيني ها لايق مرگ هستند، نفرت انگيز و اهانت مستقيم به نص صريح تورات دانسته است.

خاخام يوزيف دوويد وايس، سخنگوي يكي از گروههاي اصلي، در بيانيه‌اي گفت: «مطالب اواديا يوسف خاخام ارشد رژيم صهيونيستي اسرائيل در حالي است كه تورات به يهوديان فرمان مي‌دهد در همه جاي دنيا در كمال صلح و آرامش در كنار همسايگان غير يهودي خود زندگي كنند. اين گونه سخنان در تضاد با تورات خداوند متعال و دستكم نفرت برانگيز و خطرناك است.»

این بيانيه مي‌افزاید: زماني كه يهوديان مورد آزار و اذيت واقع شده و يا كشته و تبعيد مي شدند مسلمانان با آغوشي باز به آنان پناه مي دادند. يهوديان در فلسطين نيز از چنين ميهمان نوازي برخوردار بودند و فلسطينيان و يهوديان قرن ها در كنار هم در صلح و آرامش زندگي مي كردند.

وي افزوده است: اين خاخام و خاخام هاي شبيه به او نمايندگان يهوديت وتورات نيستند، درست همانطوري كه رژيم صهيونيستي اسرايئل كه طغياني است عليه خداوند، نماينده تورات و يهوديت راستين معتقد به تورات محسوب نمي‌شود.

خاخام وايس گفته است در تورات، يهوديان از تشكيل يك دولت مستقر منع شده اند و از آنها خواسته شده است تا در كمال صلح در تبعيد و در كنار ملت ها و اقوام ديگر زندگي كنند و بنابراين تا زماني كه رژيم صهيونيستي وجود داشته باشد ما فكر مي كنيم كه يك صلح واقعي دست يافتني نخواهد بود.

سخنگوي يهوديان مذهبي تصريح كرده است، ما به درگاه خداوند دعا مي‌كنیم كه رژيم صهيونيستي اسرائيل به سرعت و به گونه‌اي صلح آميز سرنگون شود تا بار ديگر ما بتوانيم همانگونه كه در تاريخ طولاني مان وجود داشته در كنار هم در صلح و آرامش زندگي كنيم.

منبع: ایرنا