Gerdab.IR | گرداب

خدمات پیامی ایمن ویدئویی در اسکایپ

تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

یکی از بنیانگذاران خدمات تلفن اینترنتی اسکایپ با همکاری گروهی از محققان برنامه گپ ایمن ویدئویی عرضه کرده که تمامی پیام‌های تبادل شده در آن کاملا رمزگذاری شده است.

به گزارش گرداب به نقل از ایندیاتایمز، این گروه 50 نفره شرکتی به نام وایر را تاسیس کرده‌اند و با رمزگذاری پیام‌های کاربران قصد دارند حریم شخصی افراد را در شرایطی که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به دنبال دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران هستند، حفظ کنند.

نکته جالب در مورد این پیام رسان امکان برقراری تماس ویدیویی ایمن است که در اکثر برنامه‌های مشابه وجود ندارد. دیگر برنامه‌های گپ مانند واتس اپ، تلگرام و پیام رسان فیس بوک تنها بخش‌هایی از پیام‌های ردوبدل شده را رمزگذاری می‌کنند و لذا نمی‌توان به حفظ حریم شخصی از طریق آنها امیدوار بود.

شرکت وایر که مقر آن در سوییس است، ارتباطات کاربران را از طریق شبکه ای از رایانه های کلود انجام می دهد، اما داده های ارتباطی کاربران را به شکلی رمزگذاری شده بر روی ابزار و وسایل خود آنها ذخیره سازی می کند.

این شرکت مدعی است پیام رسانش تمامی انواع داده ها اعم از متن، تماس ها، تصاویر، فایل های گرافیکی و ... را رمزگذاری می کند و کاربران از این بابت می توانند کاملا مطمئن باشند. Janus Friis دانمارکی که اولین بار در سال 2003 اسکایپ را در دسترس علاقمندان قرار داد و در نهایت این نرم افزار تلفن اینترنتی را به مایکروسافت فروخت و حالا قصد دارد با نرم افزار جدید توجه کاربران را به خود جلب کند. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزییات فنی این نرم افزار به آدرس wire.com/privacy/ مراجعه کنند.