به گزارش
گرداب، گویا نقطه پایانی برای حاشیه های استخدامی وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد، حاشیه هایی که با دردسر همراه است و بیش از یکسال است که مشکلاتی را برای پذیرفته شدگان به وجود آورده است.
پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش پس از موفقیت در آزمون استخدامی این وزارتخانه باید دوره های یکساله آموزشی تربیت حرفه ای معلمی را بگذرانند اما به دلیل وقفه ای که در اعلام نتایج به وجود آمد این دوره ها به ۶ ماه تبدیل شد.
قرار بود دوره ها از ابتدای اسفند ماه سال گذشته آغاز شود اما برخی از پردیس ها با تاخیر دوره های آموزشی را شروع کردند و برای برخی از پذیرفته شدگان کلاسی برگزار نشد.
تاکنون برای پذیرفته شدگان رشته های فنی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش کلاسی برگزار نشده و دوره ها به صورت الکترونیکی اجرا می شود که این موضوع مشکلاتی را برای پذیرفته شدگان به همراه دارد.
یکی از پذیرفته شدگان رشته فنی استخدامی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار مهر می گوید: آموزش دروس به صورت الکترونیکی است که فیلم دروس را بر روی سایت گذاشته اند و باید متن ها را بخوانیم، تنها در یکی از دروس، استادی به صورت مجازی تدریس می کند که از روی کتاب می خواند و چیزی متوجه نمی شویم اما مجبوریم که بخوانیم چون استادی نداریم و با همه این شرایط باید در امتحانی برای این دو درس شرکت کنیم.
وی ادامه می دهد: مشکل ما کلاس های کارورزی است که قبلا اعلام کردند ۱۵ اسفند شروع می شود و بعد اعلام شد ۱۵ فروردین، الان می گویند ۲۱ فروردین آغاز می شود، ما کلا سردرگمیم، نمی دانیم باید چکار کنیم، هیچ اطلاعیه ای هم به ما ندادند و کلا وضعیتمان نامشخص است.
یکی دیگر از پذیرفته شدگان نیز می گوید: سطح برگزاری دوره ها پایین است و اگر آموزش های الکترونیکی را مشاهده کنید به سطح پایین کیفی پی خواهید برد.
مجری برگزاری کلاس های پذیرفته شدگان فنی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است که کلاس های دوره در ۲ پودمان اجرا می شود که پودمان اول باید از اسفندماه سال ۹۴ و پودمان دوم از اواخر اردیبهشت ماه ۹۵ برگزار شود. این درحالی است که پذیرفته شدگان می گویند نمی دانیم پودمان دوره اول چگونه گذشت که حالا قرار است در اردیبهشت ماه پودمان دوره دوم آغاز شود.
خوابگاه، شهریه، عدم تحقق وعده وام و انتقالی از دیگر مشکلات پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش است.
مشکلات پذیرفته شدگان این پرسش را به وجود می آورد که آیا تربیت حرفه ای معلمی با سطح کیفی پایین دوره ها و بلاتکلیف گذاشتن دانش پذیران که موجب بی انگیزگی آنان شده است محقق خواهد شد؟