Gerdab.IR | گرداب

دفاع‌وزارت‌ارتباطات از عملکردنوروزی‌اش

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باردیگر تاکید کرد که نوروز سال ۹۵ نوروزی با کمترین اختلال شبکه ای در برقراری ارتباطات بوده است.

به گزارش گرداب، محمدرضا فرنقی زاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ارائه خدمات ارتباطی بهینه و با کیفیت موجب شد تا کمترین اختلال در ارائه خدمات، طی سالهای اخیر، در نوروز امسال مشاهده شود.

وی گفت: بر مبنای سامانه های نظارت برخط و پایش های میدانی، سامانه ثبت شکایت های مشترکان و گزارش های رسیده نوروز ۹۵ ، ارائه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات با کمترین اختلال انجام شد.

فرنقی زاد در مورد آمار مبادله پیامک های نوروزی از سوی اپراتورها اظهار کرد: در نوروز ۹۳، ۲۷ میلیارد پیامک رد و بدل شد و در نوروز ۹۴ این رقم به ۱۹ میلیارد پیامک رسید، درحالی که در ایام نوروز امسال، حدود ۸ میلیارد پیامک، میان مشترکان مبادله شد.

وی به تغییر ذائقه و رویه مصرف مشترکان از وسایل ارتباطی، اشاره کرد و گفت: کاهش آمار پیامک ها به نسبت سال های گذشته، نشان از اقبال بیشتر مشترکان به سمت شبکه های اجتماعی و برخورداری از اینترنت موبایل بوده است به طوری که استفاده از اینترنت تلفن همراه، افزایش حدود ۳.۵ برابری را نشان می دهد.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات به ارائه خدمات بهینه توسط اپراتورها اشاره و تصریح کرد:‌ خوشبختانه کمیته ستاد نوروزی حوزه ICT نیز، در نهایت دقت و مسئولیت، ارائه خدمات با کیفیت به مشترکان را دنبال کرد که در نهایت موجب شد ارائه خدمات بدون وقفه به مشترکان، به خوبی انجام شود و نوروز ۹۵، نوروزی با کمترین اختلال ارتباطی باشد.

به گزارش مهر، پیش از این نیز معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر برقراری ارتباطات بدون اختلال در ایام نوروز تاکید کرده بود. این درحالی است که برخی مشترکان و مسافران شهرهای شمالی در ایام عیدنوروز امسال از وضعیت اینترنت موبایل خود ناراضی بودند و اعلام کردند که نه تنها اینترنت نسل چهارم، بلکه اینترنت نسل سوم را نیز بر روی گوشی های خود نداشته اند.