Gerdab.IR | گرداب

برنامه تازه داعش در فضای مجازی!

تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵

مقامات امنیتی هند مدعی شدند، داعش به دنبال ساخت یک نرم افزار ارسال پیام به صورت مخفیانه و رمز دار بوده است.

به گزارش گرداب به نقل از ابنا، بنا به ادعای برخی مقامات امنیتی هند، گروه تروریستی تکفیری داعش نرم افزار پیام رسانی تولید کرده است که می تواند پیام ها را به صورت مخفی و رمزدار ارسال نماید.

این مقامات هندی برای اثبات مدعای خود گفتند: یکی از عناصر داعش به نام «ابو اناس» در هند که مدرک فوق لیسانس خود را در رشته نرم افزار دریافت کرده است، اقدام به ساخت چنین نرم افزاری کرده است.

مقامات امنیتی هند، اناس را اوايل سال جاری میلادی در حیدرآباد دستگیر کردند.

وی در گفتگو با رسانه های هندی اظهار داشت: من سیگنالی را از طریق سُرس های باز (Open Source) به دست آوردم که غیرقابل ردگیری است در حالی که دیگر نرم افزارهای پیام رسان، مانند WhatsApp و Facebook و … به راحتی قابل ردیابی توسط نهاد های امنیتی و نظارتی هستند.

این عنصر دستگیر شده داعش همچنین فاش ساخت که تعدادی از متخصصان کامپیوتر وابسطه به این گروه تروریستی در حال ساخت نرم افزار های جاوا برای گوشی های دارای سیستم عامل اندروید هستند و به گونه ای این نرم افزارها را مدیریت خواهند کرد به راحتی و بدون هیچ شنودی، بتوانند با یکدیگر صحبت کنند.

اناس اوایل سال جاری میلادی سعی داشت از هند به ژاپن برود و از آن طریق به ترکیه رفته و از آنجا به صفوف داعش در سوریه بپیوندد که نهادهای امنیتی هند متوجه شده و اقدام به دستگیری وی کردند.