Gerdab.IR | گرداب

هافینگتنون هم به ایران هراسی دامن زد

تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵

هافینگتنون پست، با انتشار خبر تکراری العربیه، تلاش کرد تا مانع کمرنگ شدن جریان ایران سایبری هراسی شود.

به گزارش گرداب، چند روز پیش، خبری توسط خبرگزاری العربیه مبنی بر توان سایبری ایران منتشر شد که سایبربان نیز با عنوان "جنگ‌های نامتقارن ایران از منظر العربیه" اقدام به انتشار آن کرد. حال بعد از گذشت چند روز، روزنامه هافینگتون پست مجدداً اقدام به انتشار همان مطلب کرده است؛ مطلبی که هیچ تحلیل جدیدی نیز برای آن ارائه نکرده و حتی از ذکر منبع مطلب در این روزنامه خودداری شده است. به نظر می‌رسد هافینگتون پست، از انتشار چنین مطلبی، صرفاً قصد داشته تا جریان ایران سایبری هراسی را زنده نگه داشته و در این راه، حتی اخلاق رسانه‌ای را نیز زیر پا گذاشته است. در بخش‌هایی از خبر هافینگتون پست آمده است:

«از آنجا که ایران می‌داند در رویارویی مستقیم نظامی با قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی چندان که باید موفق نخواهد بود، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در بخش اینترنت و سایر زیرساخت‌های سایبری خود انجام داده است تا در صورت نیاز، یک جنگ سایبری تمام‌عیار را جایگزین یک جنگ فیزیکی واقعی کند.

برنامه سایبری ایران تنها چند سال پس از شروع، این کشور را به چهارمین ارتش سایبری بزرگ جهان تبدیل کرده است. حتی اندیشکده‌های اسرائیل نیز از ایران به‌عنوان یک قدرت سایبری بزرگ یاد می‌کنند. به عنوان مثال، «موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل» چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، این کشور را به یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا از نظر توانمندی سایبری تبدیل کرده و در صورت بروز تنش میان ایران و غرب، ایران به احتمال فراوان آغازگر یک جنگ سایبری بزرگ علیه زیرساخت‌های حساس آمریکا و متحدان آن خواهد بود.

برنامه سایبری ایران از نظر رهبر این کشور موضوعی مرتبط با امنیت ملی است و ایران با افزایش توانمندی‌های سایبری خود اهداف متعددی را در سر دارد که یکی از آن‌ها نشان دادن آسیب‌پذیری غرب در برابر ایران و دیگری حفاظت از اماکن هسته‌ای خود در برابر حملات سایبری غرب است. در عصر جدید جهانی‌سازی، ایران به‌خوبی توانسته است خود را با مقتضیات این دوران برای حفظ هژمونی (سلطه) منطقه‌ای و پیشبرد اهداف ایدئولوژیک خود وفق دهد و هیچ تردیدی نیست که در صورت نیاز، برای حمله سایبری به کشورهای رقیب خود از جمله آمریکا لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.»

هافینگتون پست، با انتشار این مطلب، صرفاً ثابت کرد که جریان ایران سایبری هراسی، یک خط مشترک بین رسانه‌های عربی آمریکایی است و رسانه‌های غربی-عربی، در این راه از هیچ تلاشی برای یکدیگر کوتاهی نمی‌کنند.