خرید الکترونیک آسان‌تر می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵

برخی شبکه‌های اجتماعی مشهور در جهان قصد دارند خرید الکترونیک و اقداماتی مانند خرید بلیط کنسرت و ... را به طور مستقیم و با همکاری شرکت های کارت اعتباری ممکن کنند.

به گزارش گرداب به نقل از دیجیتال ترندز، فیس بوک و توییتر به همین منظور مذاکراتی را با شرکت کارت اعتباری مسترکارت به عمل آورده اند تا خدمات یاد شده را به میلیون ها کاربر خود ارائه دهند.

آن کارینز مدیر بازارهای بین المللی مسترکارت در کنفرانسی موسوم به Money 2020 Fintech در شهر کپنهاک دانمارک در این مورد گفته است: ما کار خواهیم کرد تا مشخص شود با همکاری هم چه اقداماتی می توانیم انجام دهیم. شبکه ما می تواند چه نقشی در فضای این شبکه ها بازی کند و چه چیزهایی را به هم متصل کند.

مسترکارت و دیگر شرکت های کارت اعتباری قبلا هم همکاری هایی با موسساتی مانند اپل و گوگل داشته اند، اما همکاری با شبکه های اجتماعی موجب آغاز تحولی نو در این عرصه خواهد شد.

در عین حال فیس بوک از سال 2015 انتقال پول از طریق نرم افزار پیام رسان خود را هم ممکن کرد تا دارندگان کارت های اعتباری مسترکارت و ویزا در آمریکا بتوانند بدین روش برای انتقال پول اقدام کنند. توییتر هم می خواهد دکمه خرید را به امکانات خود بیفزاید. انتشار این خبر موجب افزایش 6.8 درصدی ارزش سهام توییتر به 17.35 دلار به ازای هر سهم شده است.