Gerdab.IR | گرداب

ارتقا توانمندی سایبری ارتش سنگاپور

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵

نیروهای مسلح سنگاپور، توانایی‌های سایبری خود را افزایش خواهند داد. افزایش نیروی دفاع سایبری، یکی از برنامه‌های در دست اجرا است.

به گزارش گرداب، نیروهای مسلح سنگاپور (SAF) در راستای ارتقا سطح توانایی‌های سایبری خود، اقداماتی از جمله افزایش تعداد نیروهای شاغل در هسته مرکزی عملیات‌های دفاع سایبری (CDOH) را انجام خواهند داد. وزیر دفاع سنگاپور، در سخنرانی خود در زمینه بودجه دفاعی این کشور، اعلام کرد که سنگاپور اقدامات خود در این زمینه را تا سال 2020 انجام خواهد داد.

البته وی هیچ جزئیات دیگری در زمینه برنامه‌های سایبری این کشور اعلام نکرده است و بخش‌های بسیاری از آن، هنوز برای رسانه‌ها ناشناخته است. کارشناسان امنیتی معتقدند ارتش در تلاش است تا امنیتی 24 ساعته برای شبکه‌های نظامی، ارتباطی، مهندسی، لجستیک و نظارتی ایجاد کند.

این تنها بخشی از تلاش دولت سنگاپور برای افزایش امنیت سایبری است و بر اساس برنامه بلند مدتی که این کشور تنظیم کرده است، تمامی بخش‌های دولتی باید هوشمند شده و تا چند سال آینده، این کشور یک کشور تماماً هوشمند خواهد شد. همچنین دولت سنگاپور در این راستا، قراردادهای گسترده‌ای نیز با برخی از صاحبان فناوری در دنیا امضا کرده است و به نظر می‌رسد تا سال 2020، پیشرفت‌های چشم‌گیری در این کشور در راستای توسعه فناوری رخ بدهد.