Gerdab.IR | گرداب

زندان و جریمه در انتظار هکر آمریکایی

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵

کارمند سابق وزارت انرژی آمریکا، به اتهام حمله سایبری دستگیر و روانه زندان شد. او از سال 2013، تحت تعقیب پلیس فدرال قرار داشته است.

به گزارش گرداب، یکی از کارمندان سابق وزارت انرژی آمریکا به 18 ماه حبس، به اتهام حملات سایبری محکوم شد. این فرد، متهم به فروش اطلاعات محرمانه هسته‌ای به کشورهای دیگر است.

چارلی هاروی (Charles Harvey)، کارشناس محیط زیست و عضو سابق وزارت انرژی آمریکا، اتهاماتی از قبیل دسترسی غیرمجاز و وارد کردن خسارت به سامانه‌های داخلی برخی سازمان‌های دولت فدرال را در پرونده دارد.

پلیس فدرال آمریکا، دراین‌باره مدعی است که فرد بازداشت شده، حملات فیشینگ متعددی را به نیت سرقت اطلاعات در آمریکا انجام داده است. همچنین وی ملزم به پرداخت 9 هزار دلار جریمه، به علت دادن اطلاعات غلط به پلیس فدرال آمریکا شده است.

در حقیقت، هاروی از سال 2013، تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار گرفت. در آن سال وی یک سفارت خارجی در مانیل را هک کرده و تهدید کرد اطلاعات دولتی سازمان‌های آمریکایی را به کشورهایی نظیر ایران، چین و یا ونزوئلا خواهد فروخت.

او در ازای پس دادن اطلاعات، مبلغ 18800 دلار، برای آنچه پلیس فدرال آمریکا آن را "اطلاعات محرمانه" خوانده است، درخواست کرده بود. او سرانجام در مارس 2015، در تله FBI افتاد و به 18 ماه زندان و پرداخت جریمه محکوم شد.