Gerdab.IR | گرداب

فضای مجازی یا فضای کسب و کار؟!

تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵

یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر شاهد فعالیت‌های کاذب کاربران در فضای مجازی هستیم که می‌توان با برنامه‌ریزی‌های درست، این فضا را تبدیل به محیطی برای کسب و کار کرد.

به گزارش گرداب، اعظم سمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر مردم به جای اینکه وقت خود را صرف گشتن در کانال‌های سرگرم‌کننده بکنند می‌توانند به جای استفاده نامناسب از اینترنت، وقت خود را برای راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی بپردازند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام که تبدیل به یک دهکده جهانی شده‌اند، مردم دنیا می‌توانند به راحتی با هم در ارتباط باشند، لذا می‌توان از ظرفیت‌های بالای چنین نرم‌افزارهایی به درستی استفاده کرد و یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کرد.

این کارشناس با اشاره به اینکه دو سوم از جمعیت کاربران اینترنتی به طور ناخواسته در فضاهای مجازی مشغول به اتلاف وقت هستند، افزود: بیشتر مطالبی که در این فضاها وجود دارد یا طنزآمیز است و یا به گونه‌ای سعی در جذب مخاطب به مطلبی خاص دارد و در صورتی که مطالب نیز مفید و علمی باشد، در حد مبالغه بوده و ذهن مخاطب را مشوش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی به شایع‌ترین روش برای کارآفرین در شبکه‌های مجازی و وب‌سایت ها و وبلاگ‌ها تبدیل شده است. از طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های موبایل و نرم‌افزارهای کاربردی گرفته تا ساده‌ترین کسب و کارها از قبیل دریافت سفارشات اینترنتی و ارسال غذا، از استارتاپ‌هایی که نیاز به تخصص‌های مختلفی هم‌چون برنامه‌نویسی کامپیوتر و طراحی محصول دارند تا کسب و کارهای ساده‌ای که تنها با آسان‌تر کردن بخش کوچکی از زندگی کاربران کسب درآمد می‌کنند و همه مواردی که گفته شد می‌تواند به گونه‌ای برای بهره‌وری مناسب از وقت افراد در فضاهای مجازی مفید باشد.