Gerdab.IR | گرداب

فشار بر نقطه‌ضعف‌امنیتی دولت‌آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵

جمهوری خواهان کنگره در پی افشای اطلاعات دولتی، خواستار استعفای رئیس سرویس درآمد داخلی دولت آمریکا شدند.

به گزارش گرداب، نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در اعتراض به شکست‌های امنیتی دولت و در پی نشت اطلاعات از سازمان‌های دولتی خواستار استعفای مسئولین برخی سازمان‌ها شده‌اند.

سناتور باربارا کامستاک (Barbara Comstock)، نماینده جمهوری‌خواه ایالت ویرجینیا، در پی شکست آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در مراقبت از اطلاعات خود در برابر هکرها، خواستار استعفای جان کوشینن (John Koskinen) رئیس سرویس خدمات داخلی آمریکا شد.

وی عنوان کرد: کمیسر کوشینن اطمینان کمی دارد که مقوله امنیت سایبری بالاترین اولویت سرویس خدمات داخلی است.

سرویس امنیت داخلی آمریکا این روزها به دلیل افشای اطلاعاتی محل نگرانی‌هایی برای قانون‌گذاران شده و این سازمان را تحت‌فشار قرار داده‌اند که از امنیت سامانه‌های اطلاعاتی خود اطمینان حاصل کند. در آگوست سال گذشته این سازمان دولتی اعلام کرد که در پی نفوذ هکرها، اطلاعات حساسی درباره هزاران نفر از مالیات‌دهندگان را به سرقت برده‌اند.

کامستاک در این زمینه به استعفای رئیس اداره مدیریت منابع انسانی دولت اشاره کرد که پس از سرقت اطلاعات بیش از 20 میلیون نفر از کارمندان فعلی و سابق دولت فدرال و دیگر اشخاص، اتفاق افتاد. وی عنوان کرد همان‌طور که رئیس اداره مدیریت منابع انسانی و مدیران اجرایی سایر شرکت‌هایی که هک شده بودند از سمت خود استعفا دادند، کوشینن نیز باید از آن‌ها پیروی کرده و اجازه دهد تا رئیسی قابل‌اعتماد مسئولیت کار این سازمان را بر عهده بگیرد.

این فشارها در حالی اتفاق می‌افتد که روزهای گذشته نیز جمهوری خواهان دولت اوباما را به نداشتن برنامه جامع امنیتی برای دفاع از نیروگاه‌های برق در برابر حملات سایبری متهم کردند. با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات شاهد فشارهای بیشتری از طرف جمهوری خواهان بر دولت که حامی رقیب انتخاباتی آن‌ها نیز هست، خواهیم بود.