Gerdab.IR | گرداب

بزودی؛

کسپرسکی در سرزمین‌های اشغالی شعبه دایر می کند!

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵

کسپرکسی، شعبه جدید خود را این بار در اورشلیم افتتاح خواهد کرد. البته هنوز هیچ تاریخ خاصی برای این موضوع مشخص نشده است.

به گزارش گرداب، یوجین کسپرسکی، مدیر شرکت امنیت سایبری روسی کسپرسکی، ظاهراً قصد دارد تا شعبه جدید خود را، این بار در اورشلیم و در سرزمین‌های اشغالی افتتاح کند. کسپرسکی در صحبت‌هایی در این مورد گفت: «هرسال، هکرها پیشرفته‌تر می‌شوند و حملات آن‌ها نیز خطرناک‌تر می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها، مؤسسات، دولت‌ها و بیمارستان‌ها، در برابر این حملات آسیب‌پذیر هستند. چیزی که ما در این میان نیاز داریم، سلاحی برای مبارزه با مجرمان سایبری و تروریست‌ها در این فضا است. ما باید در اورشلیم، یک ارتش جدید ایجاد کنیم.»

البته کسپرسکی، هنوز هیچ تاریخ خاصی، برای این موضوع مشخص نکرده است.

در بخش دیگری از صحبت‌های، کسپرسکی آمده است: «به‌کارگیری جرم و جنایت در فضای سایبر و برای رسیدن به اهدافی خاص، به‌زودی به یک صنعت تبدیل می‌شود. هر کسی می‌تواند یک گروه هکری را به‌راحتی پیدا کند که سرورهای یک بانک را مورد تهاجم قرار دهند یا اطلاعات را به وسیله به‌کارگیری یک باج افزار، به گروگان بگیرند. آن‌ها حتی از این عملیات، علیه بیمارستان‌ها استفاده خواهند کرد و از اجرای روند درمانی بیماران در بیمارستان‌ها جلوگیری خواهند کرد. این نشان‌دهنده نزول شخصیتی این افراد، صرفاً برای به دست آوردن پول است.»

کسپرسکی، حملات علیه زیرساخت‌های صنعتی را مشکلی بزرگ برای آینده دولت‌ها عنوان کرد و گفت: «یکی از سناریوهای موجود برای آینده که البته تاکنون رخ نداده است، باز کردن درب زندان‌ها برای خروج زندانیان است. البته هیچ دلیلی برای عدم موفقیت آن‌ها در آینده وجود ندارد. این نشان‌دهنده آینده‌ای خطرناک است.»

کسپرسکی ادامه داد: «ما نیرو و ذهن کافی برای مقابله با آن‌ها در این میدان را نداریم. همین موضوع سبب همکاری ما با اورشلیم و سایرین در اسرائیل برای ایجاد یک مرکز است. ما باید روشی را به وجود بیاوریم که در آن یک حمله برای مسببان آن، بسیار پرهزینه‌تر از آنی باشد که هکرها تصور می‌کنند.»

البته هنوز، موضع‌گیری خاصی در مورد انتشار خبر افتتاح این مرکز جدید از جانب مقامات رژیم صهیونیستی نشده است و مشخص نیست که کسپرسکی، چه سیاست خاصی را از نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی دنبال می‌کند. کسپرسکی، به خوبی می‌داند که رژیم صهیونیستی سالیان سال است که اقدام به تولید و انتشار بدافزارهای مخرب در سراسر جهان می‌کند و به‌عنوان یک منشأ اصلی حملات سایبری در دنیا شناخته می‌شود. حال این همکاری کسپرسکی و رژیم صهیونیستی برای حفاظت از اسرائیل در برابر حملات سایبری، حاکی از خبرهای خوبی نخواهد بود و قطعاً از اعتبار این شرکت بزرگ امنیت سایبری روسی در آینده خواهد کاست.