Gerdab.IR | گرداب

در اقدامی مذموم؛

تلگرام چگونه در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن نقش آفرینی می کند؟!

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵

برخی گزارش ها حاکی از آن هستند که پس از افزایش شمار اعضای کانال شبکه المسیره به بیش از ۶۵ هزار نفر، تلگرام اقدام به مسدود کردن آن کرده است.این در حالیست که پیش‌تر نیز پخش شبکه المسیره بر روی ماهواره «نایل ست» متوقف شده بود.

به گزارش گرداب به نقل از جهان نیوز، امروزه بر هیچ ناظر رسانه ای پوشیده نیست که کنترل بسیاری از شبکه های اجتماعی و پیام رسانه های موبایلی و دیگر رسانه های نوظهور در اختیار گردانندان غربی است که هر وقت منافع آنها به خطر بیافتد، در راستای منافع صهیونیستی حرکت می کنند.

البته این  اعمال نفوذ به صاحبان اصلی قدرت در غرب در این رسانه ها و شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی همچون واتساپ و وایبر و محدود نمی شود و حتی کشورهای همچون قطر و عربستان سالهاست در مواقع لزوم با پیشنهادهای سنگین مالی هراز چندگاهی آنها را در اختیار می گیرند و یا در راستانی منافع خود جهت می دهند.

کافیست آماری ساده از میزان پردازش اخبار اعتراضات مردم بحرین و یا اخبار حقیقی از جنگ عربستان علیه یمن در رسانه های غربی را طی چند ماه اخیر بررسی کنیم تا متوجه شویم این همه تجاوز به حقوق مردم بیگناه و قتل ده ها زن و کودک در این کشورها چقدر در رسانه های بین المللی که مدعی انتشار اخبار و اطلاعات آزاد و دفاع از حقوق بشر هستند، جایگاه دارد.

این در حالیست که هر روز خبر قطع برنامه های شبکه ماهواره ای که رویکرد مستقل و یا احیانا خلاف منافع غرب را دارند به گوش می رسد. در اینباره کافیست در این سالها رفتار غربی ها و یا عوامل منطقه ای آنها را با شبکه های همچون العالم و یا پرس تی وی و اخیرا رفتار با شکبه لبنانی المنار را بررسی کرد.

در کنار برنامه ریزی های دراز مدت شبکه های نوظهور رسانه ای اجتماعی برای تغییر ذائقه کشورهای جهان سوم و ترویج هدفمند آن در کشورهای که مردمش رویکرد ضد غربی دارند، بارها اتفاق افتاده که برخی شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک، توییتر و همچنین پیام رسان های موبایلی همچون واتساپ و وایبر و ... چگونه در سر بزنگاه ها، اقدامات رسانه ای مرتبط با جریان وابسته یا حامی جریان مقاومت را بایکوت یا حذف کرده اند.

شاید یکی از مستند ترین اسناد همان اعتراق هیلاری کلینتون وزیر اسبق خارجه آمریکا باشد که چگونه از دستور دولتش به یکی از شبکه های اجتماعی برای کمک به فتنه 88 صریحا با بی بی سی فارسی سخن گفت، باشد.

اما در حالیکه تحولات یمن پس از آتش بس البته شکننده و در آستانه مذاکرات حساس صلح بین انصارالله وکنگره ملی یمن، اسراییلی ها برای ضربه به انصارالله و کمک به ائتلاف سعودی وارد عمل شده اند.

بنا به گزارش پایگاه لبنانی العهد، شبکه یمنی «المسیره» که همواره اخبار تجاوز نظامی رژیم سعودی به مردم بی دفاع یمن را تحت پوشش لحظه به لحظه قرار می دهد، توسط شبکه اجتماعی تلگرام مسدود شد.

برخی گزارش ها حاکی از آن هستند که پس از افزایش شمار اعضای کانال شبکه المسیره به بیش از ۶۵ هزار نفر، تلگرام اقدام به مسدود کردن آن کرده است.این در حالیست که پیش‌تر نیز پخش شبکه المسیره بر روی ماهواره «نایل ست» متوقف شده بود.