Gerdab.IR | گرداب

جاسوسی از چین با "عشق خطرناک"!

تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

دولت چین به تمامی کارمندان زن خود هشدار داد که از هر گونه ارتباط با مردان خارجی پرهیز کنند زیرا به احتمال زیاد هدف از این ارتباط ها جاسوسی از این کشور است.

به گزارش گرداب به نقل از آسوشیتدپرس، همزمان با برگزاری «روز ملی امنیت آموزشی» در چین، تصویری در ادارات و خیابان های شهرهای مختلف این کشور نصب شده که در آن به کارمندان زن ادارات دولتی چین هشدار داده شده از ارتباط با مردان خارجی خودداری کنند زیرا ممکن است این افراد جاسوس باشند.

در همین رابطه کتابچه ای نیز تحت عنوان «عشق خطرناک» در چین منتشر شده است. در این کتاب به ارتباط یک مرد خارجی با یک کارمند دولتی چین اشاره شده و داستان در مورد جاسوسی از چین با استفاده از شیوه آشنایی و ارتباط برقرار کردن با زنان این کشور است.

دولت چین اعلام کرده که هدف از انتشار این کتابچه درخواست از کارمندان زن برای مخفی نگه داشتن اسناد و اطلاعات مراکز دولتی است.

چین و کشورهای غربی بویژه امریکا سال هاست که یکدیگر را متهم به جاسوسی می کنند و البته در این راه اسناد و گزارش های متعددی منتشر شده و نهادهای اطلاعاتی امریکا نیز هرساله گزارش هایی را در مورد جاسوسی های سایبرd کشورهای مختلف از جمله چین از ایالات متحده منتشر می کنند.