Gerdab.IR | گرداب

"قصاب غزه" فرمانده جديد ارتش رژيم صهیونیستی شد

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹

گالانت که به "قصاب غزه" مشهور است، هدايت ارتش اسرائيل را در تهاجم به نوار غزه در دسامبر 2008 تا ژانويه 2009 برعهده داشت. در اين تهاجم بيش از 1400 فلسطيني که بيشتر آن‌ها را غيرنظاميان تشکيل مي‌دادند، کشته شدند.

گرداب- تل‌آويو رسماً "يواف گالانت" که به خاطر هدايت نظاميان در تهاجم به نوار غزه به "قصاب غزه" مشهور است را به عنوان فرمانده جديد ارتش رژيم اسرائيل منصوب کرد.

خبرگزاري فرانسه گزارش داد، گالانت روز گذشته رسماً به عنوان فرمانده ارتش اسرائيل منصوب شد و در مدت شش ماه پست فرماندهي را از "گابي اشکنازي"، فرمانده فعلي ارتش اسرائيل تحويل مي‌گيرد.

"بنيامين نتانياهو"، نخست وزير اسرائيل پس از اعلام اين مطلب، در رابطه با فرمانده جديد ارتش گفت: وي با تجربه 33 ساله كه در ارتش دارد به خوبي مي‌تواند از عهده اين سمت بر آيد.

"ايهود باراك"، وزير جنگ رژيم صهيونيستي نيز پيشتر در گفت‌وگو با رسانه‌هاي اسرائيلي، "گلانت" را بهترين گزينه براي فرماندهي ستاد ارتش اسرائيل معرفي كرده بود.
 
گالانت در سال ‪ ۱۹۵۸‬ميلادي در شهر حيفا در نزديكي تل آويو متولد شد و يكي از معدود نظاميان اسرائيلي بوده است كه پيشتر در نيروي دريايي خدمت ‌كرده؛ اما پس از مدتي يونيفورم نيروي زميني را به تن كرد. وي جنگ‌طلب‌تر از اشکنازي است و به "قصاب غزه" مشهور است.


"گالانت" 51 ساله در سال ‪ ۲۰۰۵‬ميلادي فرمانده منطقه‌اي مرزي جنوب اسرائيل در مرزهاي مشترك با نوار غزه و مصر بود.

گفتني است وی هدايت ارتش اسرائيل را در تهاجم به نوار غزه در دسامبر 2008 تا ژانويه 2009 برعهده داشت. در اين تهاجم بيش از 1400 فلسطيني که بيشتر آن‌ها را غيرنظاميان تشکيل مي‌دادند، کشته شدند.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران