Gerdab.IR | گرداب

موفقیت انگلیس در تحقق امنیت سایبری

تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

مقامات انگلیسی گزارش سالانه راهبرد امنیت سایبری این کشور را منتشر کردند. این گزارش شامل دستاوردها و برنامه‌های انگلیس از سال 2011 تا 2016 است.

به گزارش گرداب، در آوریل سال جاری مقامات انگلیسی گزارش راهبردی امنیت سایبری خود را منتشر کردند. این گزارش مربوط به فعالیت‌های سال‌های 2011 تا 2016 است. این گزارش شامل دستاوردها و تأثیر برنامه‌های امنیت سایبری این کشور و همچنین چشم‌انداز پیش رو در تحولات آینده است.

برنامه‌های امنیت سایبری انگلیس اهداف زیر را دنبال می‌کند:

- مقابله با جرائم اینترنتی و تبدیل انگلیس به یکی از امن‌ترین مکان‌های جهان برای انجام تجارت در فضای مجازی.
- منعطف کردن انگلیس برای حملات سایبری و بهبود توانایی دفاع از منافع خود در فضای سایبری.
- کمک به شکل‌گیری یک فضای سایبری باز، پرجنب‌وجوش و جوش و پایدار که از اجتماعات باز حمایت می‌کند.
- ساخت دانش‌نامه مهارت‌ها و قابلیت‌های امنیت سایبری انگلیس.

این گزارش همچنین به معرفی فهرستی از دستاوردهای انگلیس در زمینه امنیت سایبری پرداخته است:

- قابلیت‌ها و فناوری‌های ملی انگلیس برای مقابله با حملات سایبری به‌طور چشم‌گیری افزایش‌یافته است. برای مثال می‌توان به شکل‌گیری گروه «واکنش اضطراری رایانه‌ای ملی» (CERT-UK) در سال 2014 اشاره کرد.
- مشاغل بخش خصوصی به‌طور بی‌سابقه‌ای از مشاوره‌ها و آموزش‌های متخصصان استفاده کردند تا خطرات امنیت سایبری خود را مدیریت کنند. برای مثال، بهترین راهنمایی‌های امنیت سایبری به همراه آموزش آنلاین کارمندان و صاحبان مشاغل کوچک در دسترس آن ها قرارگرفته و همچنین آموزش‌های خاص برای طیف وسیعی از رشته‌های حرفه‌ای ایجاد شد.
- خدمات دولت الکترونیک از همیشه امن‌تر شده است. برای مثال، ادارات دولتی، مسئولان محلی و شوراها اکنون می‌توانند از شبکه خدمات عمومی استفاده کنند که به همکاری امن بین آن‌ها کمک می‌کند.
- نیروهای پلیس فعالانه با حملات سایبری جدی، در داخل و بین‌الملل مقابله می‌کنند. برای مثال واحد جرائم سایبری ملی برای رهبری جرائم امنیتی سازمان‌یافته در سال 2013 ایجاد شد.
مقامات همچنین اعلام کردند که سرمایه‌گذاری برای محافظت از انگلیس در برابر حملات سایبری تا 1.9 میلیارد یورو افزایش خواهد یافت. در سال جاری انگلیس دومین گزارش راهبرد امنیت سایبری خود را منتشر خواهد کرد که چشم‌انداز و خواسته‌های این کشور در پنج سال آینده را مشخص می ‌‌کند.