به گزارش
گرداب به نقل از روابط عمومي و امور بينالملل دفتر مركزي اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشآموزان، محمدتقي فخريان با بيان اين مطلب افزود: «نمايش اماكن منقّش به نقوش اسلامي و استفاده از اماكن مذهبي مسلمانان مانند مسجد از جمله نمادهاي بهكار رفته در گرافيك اين بازيهاست.»
وي ادامه داد: «استفاده از صداهاي عربي و فارسي براي بيان زبان تروريستها و استفاده از صداي صلوات و پخش آيات قرآن، نشانههايي است كه به مخاطب القا ميكند دشمن اصلي آنان، مسلمانان هستند.»
فخريان با اشاره به اينكه اين بازيها، امروز به آساني در اختيار نوجوانان و جوانان قرار ميگيرد، اظهار داشت: «در اين بازيها، نوجوان ايراني به طور ناخواسته به عنوان يك سرباز آمريكايي عليه ايران و مسلمانان ميجنگد.»
وي اضافه كرد: «در اين بازيها، دشمنان غرب از جمله مسلمانان، بسيار خشن و بيروح به تصوير كشيده شدهاند و در مقابل، سربازان غربي را افرادي نشان ميدهد كه براي نجات بشريت، اين افراد خشن را ميكشند.»
دبيركل اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشآموزان با بيان اينكه هدف اصلي در ساخت اين گونه بازيها، كسب مشروعيت جنگ براي غرب است، گفت: «دنياي غرب از طريق اين بازيها در ذهن نوجوانان و جوانان يك كشور نفوذ كرده و به نوعي اهداف خود در جنگها را در ذهن آنان توجيه ميكند.»
وي در پايان با بيان اينكه ميزان توليد بازيهاي رايانهاي در كشور اندك است، خاطرنشان كرد: «براي جلوگيري از ناتوي فرهنگي دشمنان، بايد ميزان توليد بازيهاي رايانهاي با رويكرد اسلامي در كشور افزايش يابد.»