Gerdab.IR | گرداب

عدم آمادگی ژاپن در چالش‌های سایبری

تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

ژاپن به دلیل متحمل شدن حملات سایبری از داخل و خارج، هنوز نتوانسته برای مقابله با چالش‌های سایبری قرن 21، آماده باشد.

به گزارش گرداب؛ یکی از دلایل، آسیب‌پذیری ژاپن، وابستگی زیاد اقتصاد این کشور به اینترنت است. بر اساس گزارش شرکت حسابرسی دیلویت، این کشور در کنار، کره‌ی جنوبی، سنگاپور، استرالیا و نیوزلند، از کشورهایی محسوب می‌شود که بیشترین آسیب‌پذیری را در حوزه‌ی سایبر دارد.

ناآگاهی از فهم مسئله‌ی امنیت سایبر، از دیگر عناوینی است که ژاپن را در مقابله با تهدیدات سایبری، دچار مشکل می‌کند. پیری جمعیت این کشور و ترس از اعلام قربانی شدن از سوی دولت‌مردان و تجار، موجب شده، ژاپن نتواند نیازهای امنیتی خود را به‌درستی تأمین کند. مجرمان سایبری در این کشور با خرید بدافزارها، اهداف غیرقانونی خود را دنبال می‌کنند. همچنین دانش آموزان ژاپنی تا سطح دانشگاه، اطلاعات خاصی درباره‌ی برنامه‌نویسی ندارند.

قربانی حملات سایبری واقع‌شدن از سوی سازمان‌ها و شرکت‌ها در ژاپن، باعث شده تا آن‌ها برای همکاری، اعتماد کمتری به یکدیگر داشته باشند.

برخی اخبار حاکی از آن است که این کشور به دلیل توسعه‌ی توانایی‌های خود در عرصه‌های گوناگون، مورد حملات سایبری چین، کره‌ی شمالی و روسیه واقع می‌شود؛ زیرا این کشورها می‌خواهند درباره‌ی توانایی‌های ژاپن، اطلاعات کسب کنند.

البته عدم تسلط برخی مقامات این کشور به زبان انگلیسی نیز به‌عنوان یکی از مشکلات برای حضور در انجمن‌های سایبری بین‌المللی، مطرح شده است.

جیمز لوئیس، تحلیل‌گر معروف سایبری آمریکا، برای حل مشکلات ژاپن، پیشنهاد همکاری این کشور با آمریکا را داده و اعلام کرده است که موارد زیر رعایت شود:

تخصیص منابع برای امنیت سایبری، توافق برای دفاع همگانی در فضای سایبر، ایجاد مکانیزمی برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات، گسترش رزمایش‌ها، افزایش تلاش‌های ملی برای حفاظت از زیرساخت‌های حیانی و مقابله با جاسوسی، انسجام کوشش‌ها برای ایجاد یک چارچوب در زمینه‌ی مذاکرات امنیت سایبری.