Gerdab.IR | گرداب

دسترسی گوگل به اطلاعات پزشکی 1.6 میلیون بیمار انگلیسی

تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

اطلاعاتی که گوگل در مورد میلیون ها شهروند انگلیسی جمع آوری کرده، بیشتر از حدی است که قبلا تصور می شد.

به گزارش گرداب به نقل از سی نت، بر اساس توافق‌نامه ای که در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات بین گوگل و موسسه دولتی خدمات ملی سلامت امضا شده و به تازگی افشا شده حجم زیادی از اطلاعات 1.6 میلیون بیمار انگلیسی که تا به حال در بیمارستان های لندن بستری شده‌اند، در اختیار یک شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی به نام دیپ مایند قرار گرفته که وابسته به گوگل است.

دیپ مایند در حال اجرای یک طرح تحقیقاتی برای طراحی ابزاری به منظور تحلیل فعالیت کلیه انسان هاست. بر اساس اسناد افشا شده سه بیمارستان لندن اطلاعات خود را در مورد بیماران مختلفشان به دیپ مایند داده اند. این اطلاعات نشان می دهد چه افرادی به ویروس HIV آلوده هستند، چه کسانی سقط جنین داشته اند و چه کسانی به علت افراط در مصرف انواع مواد مخدر در بیمارستان بستری شده اند. نتایج برخی تست های رادیولوژی و آسیب شناسی هم در این مجموعه وجود دارد.

خوشبختانه امکان استفاده از این اطلاعات برای شناسایی هویت بیماران وجود ندارد، اما بدون شک چنین اقدامی موجب نگرانی هایی در مورد حفظ حریم شخصی بیماران و رعایت امنیت و اسرار شخصی آنان خواهد شد. هنوز مشخص نیست روند به اشتراک گذاری این اطلاعات به چه صورت بوده و آیا تمهیدات امنیتی کافی برای مقابله با سرقت چنین اطلاعاتی اندیشیده شده است یا خیر.