Gerdab.IR | گرداب

تأسیس شهرک الکترونیک ترکیه در ایران

تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

ترکیه و ایران با همکاری بخش خصوصی دو کشور، قصد ایجاد شهرکی را در ایران دارند.

به گزارش گرداب؛ اردال باحچیوان رئیس اتاق صنایع استانبول بعد از برگزاری دیدار با مسئولین ایرانی گفت: «این بهترین فرصت برای گسترش همکاری‌های اقتصادی بین ایران و ترکیه است. ما امروز با هیئتی متشکل از ۷۰ شرکت بزرگ اقتصادی در ترکیه، به ایران آمدیم تا شاهد عملیاتی شدن توافقات بین دو کشور باشیم. ترکیه در دوران تحریم‌ها علیه ایران هرگونه ریسکی را در ایجاد روابط دو طرفه پذیرفت.»

او در مورد همکاری‌های دو کشور در زمینه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد :«پیشرفت آینده در گرو ارتباطات و فناوری اطلاعات است. ما آمادگی داریم با همکاری بخش خصوصی دو کشور، مشابه شهرک الکترونیک موجود در استانبول، شهرکی را در ایران تأسیس کنیم.»

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه‌ی این دیدار با اشاره به فعالیت ترکیه در پروژه‌های حوزه‌ی ICT بیان کرد: «باید فعالیت‌های دو کشور در گسترش فعالیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یابد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعالیت بخش‌های خصوصی دو کشور در زمینه‌ی ICT حمایت همه جانبه می‌کند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد گسترش روابط ایران و ترکیه در همه‌ی زمینه‌ها تأکید کرد: «هدف اصلی، رسیدن به حجم روابط ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات اقتصادی و بازرگانی ایران و ترکیه است و بانک‌ها در رسیدن به این هدف بیشترین نقش را ایفا می‌کنند.»

واعظی ادامه داد: «ما انتظار داریم بانک های ترکیه هر چه سریع‌تر با آغاز عملیات بانکی وارد حوزه‌ی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی با بانک های ایرانی شوند و به عنوان نیروی محرکه فعالیت‌های بازرگانی اقدام کنند.»