Gerdab.IR | گرداب

بیشترین تماس ایرانی‌ها با کجا بود؟

تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

عراق سال گذشته در بین کشورهای همسایه، بیشترین مکالمات درخواستی هموطنان ما را شامل شد و بعد از آن کشورهای امارات و ترکیه سهم بسیار بالایی از مدت زمان مکالمه بین‌الملل خروجی از کشور را دارند.

به گزارش گرداب، حسین معدنی پور با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به ترافیک‌سنجی مراکز کنترل و مدیریت شبکه بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، ملاحظه می‌کنیم کشور عراق به دلیل سفرهای زیارتی  هموطنان به عتبات عالیات با فاصله زیادی در صدر کشورهای همسایه قرار دارد.

مدیر کل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه زیرساخت گفت: بعد از کشورهای همسایه، کشورهای آمریکا و کانادا و همچنین در میان کشورهای اروپایی آلمان، انگلستان و سوئد سهم بالایی از دقایق مکالمات هموطنان را به خود اختصاص می‌دهند.

وی درباره کیفیت ارتباطات بین‌الملل افزود: کیفیت مکالمات بین‌الملل علاوه بر کیفیت سیستم‌های ارتباطی مبدا و واسط، وابسته به شبکه کشور مقصد نیز هست که در این میان بهترین ASR (کیفیت) در شبکه بین‌الملل متعلق به کشورهای هلند و سوئد با حدود 57 درصد و بعد از آن استرالیا، اتریش، مالزی، فرانسه و آمریکا است ودر میان کشورهای همسایه امارات با حدود 41 درصد بهترین ASR و بعد از آن نیز کشورهای کویت، ترکمنستان و روسیه قرار دارند.

او تصریح کرد: البته آمار ترافیکی مکالمات کشور افغانستان در ایران مورد مقایسه قرار نگرفته است چرا که حجم بالای این مکالمات مربوط به درخواست‌های اتباع این کشور در ایران است.