Gerdab.IR | گرداب

پاسخ سهامدار مخابرات به اتهامات

تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

رئیس سابق هیات مدیره شرکت مخابرات و نماینده سهامدار در این شرکت، به اتهامات ٦ ساله پاسخ داد.

به گزارش گرداب، مراسم تودیع مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سابق شرکت های مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار امروز برگزار شد.

سیدمصطفی سید هاشمی رییس سابق هیات مدیره مخابرات ایران در این مراسم به اتهام‌ها پاسخ داد و گفت: متهم بودیم که املاک مخابرات را فروختیم و حقوق پرسنل را پرداخت کردیم.

وی گفت: صورت های مالی سال ٩٤ که توسط سازمان حسابرسی تهیه شده تایید می کند که طی ٦ سال خصوصی رقم چشمگیر ٢٠ هزارمیلیارد تومان در مخابرات سرمایه گذاری شده است و به دلیل شفافیت بسیار، مجامع مخابرات هر ساله زودتر از همه شرکت ها برگزار می شود.

وی گفت: همچنین اخیرا به ٩ هزار کارمند ٧٠ تا ٢٥٠ میلیون تومان پرداخت کردیم تا ١٠ سال آینده در خدمت شان نباشیم؛ این اقدام بار مالی سنگینی برای شرکت داشت اما به نفع شرکت خواهد بود.

سیدهاشمی گفت: در 29 اسفند ماه 94 تمامی پرداختی پرسنل شامل رفاهیات و پاداش بازنشستگی بالغ بر 200 میلیارد تومان پرداخت شد اگر چه در سال 94 سختی زیادی تحمل کردیم.

* شش سال و نیم در مخابرات هر چه استفاده کردیم از امکانات ستاد بود

سیدهاشمی در بخش دیگر سخنان خود، یادآور شد: گاهی که مدیران تغییر می‌کنند حتی در تغییر ریاست جمهوری مسائل اخلاقی و خانوادگی مطرح می‌شود و کار به  افشاگری‌های شخصی می‌رسد اما امروز مطالبی را بیان می‌کنم که اگر بعدها حرفی زده شد امروز جواب آن را داده باشم.

رئیس سابق هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران توضیح داد: طی 6 سال و نیم گذشته در سمتی که بودم خط  شماره موبایل یا خط تلفن ثابت و یا حتی شماره رند نخواستم و یک ریال خلاف قانون نگرفتم یا ناهار و شام در دفتر خودم نداده‌ام و هزینه یک میلیونی و دو میلیونی برای ناهار و شام نگرفتم و کسی را در این شرکت از خانواده خودم سر کار نیاوردم و به کسی نگفتم فامیلم را استخدام کنند.

وی ادامه داد: همه افرادی که از طرف ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد تعاون سپاه در هیأت مدیره منصوب شده بودند افراد پاکدستی بودند.

سیدهاشمی ادامه داد: در این سالها هر چه استفاده کردم از ستاد اجرایی فرمان امام بود و هر چه دارم از رئیس خودم دکتر مخبر بوده که حامی مدیران خودش است و حتی الان 3 سال است که از مخابرات ماشین و راننده هم نگرفتم.

رئیس سابق هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: اینجا قرار نبود که از عملکرد بگویم اما چند توصیه به مدیران جدید مخابرات دارم که یکی از آنها فاینانس کردن پروژه‌ها از طریق منابع خارجی و بدون استفاده از منابع داخلی است.

وی گفت: در حضور دکتر صفری (مدیرعامل توسعه اتحاد مبین) 16.5 میلیارد دلار در کشور در پروژه‌های نفت، دارو، ساخت‌وساز و نیروگاه فاینانس کردیم که فاینانس صد درصدی داشته است در حالی که معمولاً فاینانس‌ها 85 درصد است و در این پروژه‌ها انتقال تکنولوژی و جلوگیری از نفوذ خارجی نیز انجام شد.

وی گفت: اخیراً نیز مخابرات یک قرارداد یک میلیارد و 300 میلیون دلاری با ایتالیا با شرایط 3 سال ساخت، یک سال تنفس و 5 سال بازپرداخت امضا کرده که قرارداد خوبی است.