Gerdab.IR | گرداب

راه‌های شناسایی سایت‌های جعلی

تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا گفت:مجرمان سایبری با شیوه های اغوا گر اقدام به جذب مخاطبان فضای مجازی کرده و سپس دست به اقدامات مجرمانه خود می زنند.

به گزارش گرداب، سرگرد حمید کیانی با اعلام اینکه روزانه بیش از میلیون ها ایمیل به کاربران اینترنت ارسال می‌شود، اظهار داشت: بیش از 65 درصد ایمیل های ارسالی هرزنامه است و هنگامی که فرد ایمیل خود را باز می کند با تعدادی هرزنامه مواجه می شود. بهترین روش برای مقابله با هرزنامه های اینترنتی باز نکردن ایمیل ها است و کاربران نباید بر روی لینک های این هرزنامه ها کلیک کنند.
 
سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا با بیان این که عده ای از افراد در فضای مجازی برای ترغیب کاربران به منظور بازدید از سایت خود شیوه های اغواکننده را به کار می گیرند، افزود: این افراد با ارسال جملاتی از جمله آموزش هک، فروش ارزان قیمت تلفن همراه یا اخبار دروغ اقدام به سرقت اطلاعات و نفوذ به سیستم های افراد می کنند.
 
وی با اشاره به راههای شناسایی تشخیص سایتهای جعلی گفت: برای شناسایی سایت های جعلی تنها کافی است به قسمت نوار آدرس سایت نگاه کنیم و آن را با آدرس اصلی سایت مطابقت دهیم. در صورت عدم تطابق آدرس سایت جعلی است.
 
کیانی ادامه داد:کاربران اینترنت اگر قصد استفاده از اینترنت برای وارد کردن اطلاعات محرمانه مانند اطلاعات بانکی را دارند باید به پروتکل امنیتی (SSI (https توجه کنند که وب سایت مورد نظر از این پروتکل استفاده کرده باشد.
 
وی با اعلام اینکه باید ضد ویروس و فایروال روی سیستم ها نصب شود، تاکید کرد: نصب این نرم افزارهای امنیتی تا حد زیادی می تواند در مقابله با بدافزارها کاربر را کمک کند. البته افراد اگر از نرم افزارهای اصلی و معتبر استفاده کنند هیچ مشکلی برای انها ایجاد نمی شود چرا که بسیاری از برنامه های کرک شده توسط مجرمان به بدافزار آلوده شده است.
 
به گفته کیانی هکرها برای نفوذ به رایانه و سرقت اطلاعات کاربران از هر روشی استفاده می کنند که از آن جمله می توان به جعل وبسایت، استفاده از فایل های فلش مخرب، کوکی های فلش، لینک های کوتاه شده اشاره کرد. هکرها بدافزارها را در فیلم ها، موزیک ها و عکس مخفی می کنند و رایانه را آلوده می کنند.