Gerdab.IR | گرداب

در فضای مجازی؛

درآمد میلیونی از اینترنت، واقعیت یا خیال؟

تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

بدون شک بارها برایتان پیش آمده که در حال گشت و گذار در اینترنت هستید و مشاهده می‌کنید تبلیغی پرزرق و برق از درآمدهای کسب و کار به چشم شما می‌خورد که نظر شما را به خود جلب می‌کند اما کسب درآمد در این مدت کوتاه با این میزان صحت دارد؟

به گزارش گرداب، عده‌ای گمان می‌کنند بازاریابی و فروش محصول در اینترنت بسیار ساده است، سایتی طراحی می‌شود و محصولات توسط یک بازاریاب یا کارمند فروش به فروش می‌رسد.  اما بسیاری از این تبلیغات صحت ندارد. در دنیای امروز راهی برای جلوگیری از رشدروز افزون تبلیغات ریز و درشت وناکارآمد تعبیه نشده است. همین چندسال پیش بود که شرکت‌های هرمی مانند قارچ یک شبه رشد کردند و در مدت زمان کوتاهی موفق به کسب سود میلیاردتومانی شدند و همینطور تبلیغات منزجر کننده ی‌شبکه های ماهواره ای نظیر سرمایه گذاری اندک در پروژه های کشورهای آسیایی و اروپایی از دیگر برنامه ها برای تبلیغات است.

عده ای صاحبان اینگونه تبلیغات را سودجویانی می‌دانند که  با زیرکی تمام افراد ساده لوح را فریب می‌دهند. اما نباید فراموش کرد حجم اینگونه تبلیغات کم نیست، شنونده باید عاقل باشد.

 در کمتر از یک هفته 5 میلیون تومان پول به دست بیاورید

درآمد روزانه فقط و فقط با کار در منزل روزانه 80 هزار تومان

    فقط با روزی دو ساعت ماهی 2 میلیون درآمد داشته باشید

    درآمد ثابت ماهانه بدون هیچ سرمایه ای

همکاری در فروش با درآمد عالی فقط با روزی یک ساعت کار
    و …

 زمانی که بر روی این تبلیغات کلیک کنی،‌وارد سایتی می شوند که اطلاعات مختلفی را به افراد جویای کار می‌دهد. اما اگر با نگاهی دقیق‌تر به این سایت‌ها نگاه کنیم به راستی اگر چنین تبلیغاتی صحت داشته باشد همه افراد با روزی چندساعت کار کردن که میلیونر می‌شوند؟

اکثر این پکیج‌ها حاوی آموزش‌هایی برای فعالیت فرد در حوزه بازاریابی اینترنتی است. یعنی فرد را با سایت‌های سیستم همکاری در فروش آشنا می کند و با این آموزش به فرد یک نرم افزار ارسال ایمیل انبوه به همراه بانک ایمیل که شامل هزاران ایمیل متفاوت است ارائه می‌کند و از فرد می‌خواهد طبق آموزش‌های مربوطه شروع به بازاریابی کند. از این طریق فرد متقاضی از طریق سایت‌های همکاری در فروش به طور مثال لینک خرید ساعت ال ای دی را دریافت می کند و فرد باید با تبلیغات خاص صاحبان ایمیل را قانع برای خرید کند. از این طریق سود حاصل از درصدی که بابت بازاریابی به فرد تعلق گرفته به حسابش واریز شود.

 اما واقعیت این است که از آنجا که بازاریاب پس از ارسال ایمیل باید منتظر تصمیم صاحب ایمیل باشد، روزانه 2ساعت که هیچ، در طول 24ساعت هم فعالیت و پشتکار باشد، نمی‌تواند میلیونی درآمد کسب کند.چرا که هنوز روش خرید اینترنتی در کشور ما جا نیافتاده است و کمتر کسی به آن اعتماد می‌کند.

 روش بعدی، خرید پیامکی است که امروز بسیار مرسوم شده است. سایت‌های مربوطه یک پنل پیامکی از قبل شارژ شده به همراه لیستی طبقه بندی از شماره های مختلف از اشخاص در اختیار بازار یاب قرار می‌دهند و با آموزش‌های بسیار ساده مانند روش ارسال پیامک انتظار دارند که شما محصولات آن شرکت را برای شماره تلفن‌های مشخص شده تبلیغ کنید.

 در این روش 2نکته وجود دارد که آزار دهنده است. نکته اول اینکه  زمانی که بازار یاب تمام محصولات را برای دسته های مختلف پیامک می‌کند، امکان کسب درآمدش بسیار پایین است.  ضمن اینکه پنل خالی می‌شود و فرد موظف است با هزینه خود پنل را شارژ مجدد کند یا از طریق سایت‌های فروش بانک‌های اطلاعاتی دوباره شماره تلفن اشخاص و لیست محصول را تهیه کند که در اصل مشخص نیست و اطمینانی وجود ندارد که فرد نسبت به این موضوع اقبال نشان دهد. علاوه بر آن امروز اکثر مردم به وسیله اپراتورها پیامک‌های تبلیغاتی خود را لغو می‌کنند.

 به گزارش تسنیم، خلاصه اینکه روش‌های مذکور تنها دو روز از نمونه های کسب و کار اینترنتی بوده، نمونه های مختلفی در این زمینه وجود دارد. از آنجا که امروز تبلیغات در اینترنت مدرن‌ترین نوع تبلیغات است شاید گرایش های بسیاری را به خود جذب کند. اما این ضرب المثل معروف" کار را به کاردان بسپارید " را از یاد نبرید.اگر قرار باشد تولید کننده ای محصولات خود را از طریق کسب و کار اینترنتی و تبلیغات در دنیای مجازی به فروش برساند، تنها به وب سایت‌ها و سایت‌های معتبر اعتماد می‌کند، شما نیز برای فعالیت در این دنیای بزرگ تنها به سایت‌ها و وب سایت‌های بزرگ اعتماد کنید، در غیر این صورت وقت گذرانی در این دنیای بی سر و ته بازار مجازی چیزی شبیه به شرکت‌های هرمی و ضرر و زیان صاحبان این مشاغل است.