Gerdab.IR | گرداب

امارات؛ هدف جهانی حملات سایبری

تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

با توسعه زیرساخت‌های امارات و هوشمند سازی شهرهای این کشور محققان امنیتی امارات بر این باورند که حملات سایبری علیه زیرساخت‌های مالی این کشور رو به افزایش است.

به گزارش گرداب، متخصصان اماراتی بر این باورند که در حال حاضر امارات متحده عربی پنج درصد از حملات سایبری جهان را در پنج سال گذشته به خود اختصاص داده است.

در گفتگوی ربیح دابوسی «Rabih Dabbousi»، معاون ارشد رئیس بخش فروش بازاریابی و توسعه کسب‌وکار بین‌الملل شرکت امنیتی سایبر Dark Matter با گلف نیوز «Gulf News» ادعا کرد که بیشتر حملات سایبری روی بخش مالی امارات صورت می‌گیرد.

کارشناسان امنیتی امارات بر این باورند که حملات سایبری روی زیرساخت‌های این کشور هرلحظه روند رو به رشدی دارد که بیشتر انگیزه مهاجمان از این حملات سرقت پول از زیرساخت‌های مالی این کشور است. وی در ادامه صحبت‌های خود این نکته را خاطرنشان کرد که حجم معاملات مالی در امارات متحده عربی، مؤسسات مالی قرارگرفته در این منطقه توجه مهاجمان را برای حمله به این زیرساخت‌ها جلب می‌کند. وی در ادامه تصریح کرد که صنایع نفت و گاز دومین هدف مهاجمان در امارات به شمار می‌رود.

این کارشناس در ادامه افزود، یکی دیگر از اهداف مهاجمان از حمله به زیرساخت‌ها پیدا کردن و شناسایی مهاجمان دیگر در این زیرساخت‌ها است.

ربیح دابوسی افزود روزانه حملات سایبری روی زیرساخت‌های ما رو به افزایش است که این خود به واقعیت زندگی ما تبدیل‌شده است؛ و باید به این نکته هم توجه کرد که در حال حاضر امارات در حال هوشمند سازی شهرهای خود برای سهولت زندگی شهروندان خود است. در ادامه افزود امروزه امارات وارد یک بستر نرم‌افزاری اقتصاد جهانی، اجتماعی و رقابتی با دنیا شده است.

در حال حاضر شرکت Dark Matter در حال راه‌اندازی آکادمی امنیت سایبری در امارات برای توسعه استعدادهای افراد در این زمینه است.

توصیه می‌شود که کاربران اقدامات زیر را برای حفاظت خود در برابر حملات انجام دهند:

•    اقدامات ایمنی را در زمان اجرای فعالیت‌ها انجام دهید.
•    در صورت استفاده از سامانه‌های بانک مجازی اقدامات امنیتی را رعایت کنید. توصیه می‌شود از تاری تولد و نام خود برای کلمه عبور استفاده نکنید.