Gerdab.IR | گرداب

واکنش مداخله جویانه آمریکا؛

عصبانیت واشنگتن از بازداشت مدل‌های ایرانی متهم به ترویج فساد در فضای مجازی/ ما نگران این وضعیت هستیم!

تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به بازداشت 8 مدل ایرانی لباس متهم به ترویج فساد و انتشار عکس‌های بی‌حجاب واکنش نشان داد.

گروه بین الملل گرداب: «جان کربی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی مداخله‌جویانه به بازداشت 8 مدل ایرانی لباس به اتهام ترویج فساد واکنش نشان داد.

«کربی»، بازداشت این نفرات را «سرکوب رسانه‌های اجتماعی» عنوان کرد و آن را محکوم کرد.

وی در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «ما گزارش‌ها درباره این سرکوب رسانه‌های اجتماعی را دیده‌ایم. همان‌طور که گفته‌ایم، ما از آزادی بیان و آزادی اطلاعات در سرتاسر دنیا حمایت می‌کنیم.»

اظهارات «کربی» در حالی مطرح شد که مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته ایران روز یکشنبه اعلام کرده بود بعد از وصول شکایت‌های فراوان از جانب خانواده‌ها برای پالایش اخلاقی سرویس‌های پرکاربرد ارتباطی و احتماعی به ویژه «اینستاگرام»،  8 نفر را به اتهام ترویج فساد و انتشار عکس‌های بی‌حجاب دستگیر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه‌اش گفت: «اگر این گزارش‌ها درست باشند ما مطمئناً درباره چنین سرکوبی نگران خواهیم بود و از مقام‌های ایرانی می‌خواهیم به حقوق شهروندان برای ابراز خودشان چه در فضای آنلاین و (چه در فضای) آفلاین احترام بگذارند.»

«کربی» در ادامه گفت که وزارت خارجه آمریکا تا ظهر دوشنبه (به وقت آمریکا) نتوانسته این گزارش‌ها را تأیید کند. وی گفت: «تا الان، ما فقط در این باره گزارش‌های رسانه‌ای داریم.»