به گزارش
گرداب، حمید افسری مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری مهاد رسانه پژوه شیراز گفت: با توجه به نامههای مهم مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در سال 94، این مؤسسه پس از تولید چهارده کتاب مصور انیمیشن ـ بازی به سه زبان با موضوع مشاهیر بزرگ جهان اسلام و ایران به نام مجموعه مردان ماندگار اقدام به تولید داستان زندگی پیامبر(ص) در قالب یک داستان انیمیشن گویای کودکانه اندرویدی به ۷ زبان، ویژه رده سنی کودک و نوجوان به نام «محمد(ص) کیست» کرده است.
وی با اشاره به اهمیت شناخت صحیح و آگاهانه نوجوانان سایر ادیان و لزوم بهرهگیری از فرصتهای تبلیغی و ترویجی در حوزه بینالملل و کیفیت بالای محصول از بُعد محتوایی و گرافیکی اظهار داشت: کمپین «محمد کیست؟» محصول و نرمافزار کتاب مصور انیمیشن «محمد کیست؟» در اپ استورهای داخلی و خارجی، راهاندازی سایت و صفحه اینستاگرام «محمد کیست؟» در دستورکار قرار گرفته است.
مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری مهاد رسانه پژوه شیراز عنوان کرد: دریافت کامنتها و نظارت کاربران به هفت زبان بینالمللی از سه طریق؛ بخش کامنت در خود محصول، اینستاگرام همراه با درج تصویر از کاربر به همراه محصول و از طریق مراجعه به سایت اختصاصی کمپین امکان پذیر است.
وی تصریح کرد: کمپین بینالمللی «محمد کیست؟» در راستای معرفی پیامبر اسلام(ص) راهاندازی شده است و این اپلیکیشن با بهرهگیری از زبان داستان و تصویرسازیهای فاخر به معرفی شخصیت فردی و اجتماعی پیامبر اکرم(ص) پرداخته و به صورت هفت زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و روسی) و برای عرضه گسترده ملی و بینالمللی تولید شده است.
افسری ابراز داشت: در تولید این اپلیکیشن سعی شده است تا نیازها، سلایق و ارزشهای اولیه مخاطبان مدنظر باشد که از آن جمله میتوان به مواردی مثل انتخاب هفت زبان زنده دنیا به دلیل غالب بودن این زبانها در اروپا و آمریکای شمالی، استفاده از نظرات اندیشمندان بینالمللی درباره پیامبر و همچنین انتخاب تخصصی بخشهایی از زندگی پیامبر اکرم(ص) که متناسب با ارزشهای فکری و فرهنگی مخاطبین است، اشاره کرد.
وی ادامه داد: در این کمپین به دنبال آن هستیم تا مخاطب پس از مطالعه اپلیکیشن و داستانها، احساس و نظر خود نسبت به پیامبر عظیم الشأن اسلام را در قالب یادداشت یا دلنوشته برای ما ارسال کند.
مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری مهاد رسانه پژوه شیراز، عدم شناخت حقیقی و صحیح مخاطبان بینالمللی از پیامبر اکرم(ص)، هجمه گسترده رسانهای علیه شخصیت حضرت و ترویج موج اسلامهراسی در چند سال اخیر، همچنین عدم وجود آمارهای متقن در خصوص مواضع مخاطبین بینالمللی نسبت به دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) را از جمله ضرورتهای اجرای کمپین بینالمللی «محمد کیست؟» برشمرد.
وی درباره زمان برگزاری طرح عنوان کرد: کمپین بینالمللی «محمد کیست؟» از 16 اردیبهشت همزمان با عید بزرگ مبعث آغاز شده و تا 28 آذرماه سال جاری همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) ادامه خواهد داشت و مخاطبان این طرح به طور خاص، گروه سنی کودک و نوجوان اعم از دختر و پسر و به طور عام در عرصه بینالمللی گروه سنی جوانان و بزرگسالان هستند. البته با توجه به اینکه آغاز فراخوان کمپین همراه با عرضه اپلیکیشن «محمد کیست؟» بوده و محتوای این اپلیکیشن (داستانها و تصاویر) برای گروه سنی کودک و نوجوان است، انتظار میرود مخاطب اصلی کمپین نیز همین گروه سنی باشند. تلاش ما در مرحله بعد بر آن است تا کمپین به عنوان یک رویداد فراگیر بینالمللی، در بین جوانان و بزرگسالان نیز گسترش پیدا کند.
افسری گفت: مخاطبان میتوانند نظرات، دلنوشتهها و تصاویر خود در خصوص پیامبر اکرم(ص) را پس از نصب و اجرای اپلیکیشن بر روی موبایل یا تبلت خود از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی کمپین «Who Is Muhammad» و ثبت نام در آن، شبکه اجتماعی اینستاگرام، بخش کامنت اپلیکیشن «محمد کیست؟» اعلام کرده و از نظرات و یادداشتهای دیگر کاربران سراسر جهان مطلع شوند.