Gerdab.IR | گرداب

خروش مسلمانان جهان در مقابله با اهانت به قرآن

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۹

نشریه‌های آمریکایی و صهیونیستی در گزارش‌هایی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به جوش و خروش مسلمانان آسیا به ویژه ایران در برابر هتک حرمت قرآن کریم پرداختند.

به گزارش گرداب، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با اشاره به سخنان آیت الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا نوشت: آیت الله خامنه‌ای، با انتشار بیانیه‌ای آتشین، دولت آمریکا را فرمانده دسیسهٔ آتش زدن قرآن معرفی کرد.

این روزنامه نوشت: این بیانیه باعث جوش و خروش مسلمانان ایران و بقیه نقاط جهان خواهد شد. در تهران روز گذشته هزاران تن زن و مرد  شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

 نیویورک تایمز همچنین نوشت: آیت الله خامنه‌ای در سخنان خود آمریکا  و اسراییل را مانند همیشه به لقب همیشگی "سرکردگان استکبار" نامید و گروه دست راستی افراطی که اقدام به قرآن سوزی نمود را "بازیچه" دست دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی خطاب نمود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نیز در گزارشی نوشت: مسلمانان سراسر آسیا صورتک‌های اوباما، رئیس جمهور آمریکا را به خاطر اهانت به قرآن  سوزاندند. در ایران نیز هزاران نفر پرچم آمریکا را آتش زدند.

بر اساس این گزارش، در هندوستان و منطقه تحت محافظت کشمیر  و نیز افغانستان تظاهرات گسترده‌ای بر پا شد. در کشمیر تصاویر شبکه پرس‌تی‌وی ایران که مراسم ضد آمریکایی را پوشش می‌دهد قطع شده است.

بنا بر این گزارش، در تهران هزاران ایرانی مسلمان عصبانی از این اقدام،  روز گذشته پرچم آمریکا را به نشانه انزجار آتش زدند. در این بین دانشجویان تهرانی نیز با حضور خود فریاد مرگ بر آمریکا را سر دادند. تظاهرکنندگان با حمل تابوتی به طور نمادین مرگ دموکراسی را نشان دادند. درتهران این تظاهرات در مقابل سفارت سوئیس، حافظ نماینده آمریکا در ایران، صورت گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران