Gerdab.IR | گرداب

گزارش شبکه حقوق بشر آمریکا از نقض گسترده حقوق بشر در این کشور

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۹

بر اساس گزارشی که از سوی "شبکه حقوق بشر آمریکا" برای سازمان ملل تهیه شده اشت مشخص شد که آمریکا در موارد متعدد باعث نقض حقوق بشر شده است.

به گزارش گرداب، بر اساس گزارش "شبکه حقوق بشر آمریکا"، این نقض گسترده حقوق بشر شامل شکنجه گسترده، بدرفتاری‌ها با آمریکایی‌های بومی، مهاجر و تبعیض نژادی نظام‌مند بوده است.

در این گزارش که به سفارش سازمان ملل تهیه و منتشر شد، رفتارهای تکان دهنده و غیربشری نهادهای امور مهاجرت و سازمان امنیت داخلی آمریکا در این کشور تشریح شده است.

در این گزارش همچنین عنوان شده است که چگونه از مهاجران به آمریکا بازرسی‌های غیرانسانی گرفته می‌شود و از حقوق اولیه شان طی دوران زندان محروم می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید، تعداد زیادی پس از دستگیری به هیچ وجه اجازه دیدار با خانواده شان را نداشته‌اند و در مواقع بسیار نادر از پشت حصار توانسته‌اند با خانواده‌شان طی زمان محدودی دیدار کنند.

بسیاری از مهاجران بدون دلیل و یا بدون ارتباط با دنیای بیرون از زندان برای مدت طولانی زندانی شده‌اند. خدمات پزشکی و روانکاوی نیز برای مهاجرانی که در زندان‌های آمریکا تحت شکنجه بودند، به هیچ وجه مهیا نبوده است.
برخی از افراد دستگیر شده نیز با جنایتکاران و محکومان در یک بند زندانی بوده‌اند.

در این گزارش همچنین به این موضوع اشاره شد که چگونه کودکان کم سن و سال به طور غیرقانونی در میان زندانیان بزرگسال در زندانهای آمریکا دورانی را سپری کرده‌اند.

 این گزارش جدید در مورد نقض حقوق بشر در آمریکا در حالی منتشر شده است که برخی گروههای حقوق بشر دیگر از قوانین سختگیرانه و سرکوبگرانه اخیر در ایالت آریزونا علیه مهاجران به شدت انتقاد و این قوانین را نقض آشکار حقوق بشر و تبعیض نژادی توصیف کردند.

پیشتر در یک تحقیق از ژوئیه سال 2006 تا ژوئن سال 2007 مشخص شده بود که بومی‌های آمریکا سه برابر بیشتر از سفیدپوستان توسط ماموران وزارت امنیت عمومی آریزونا مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

این گزارش جدید در مورد نقض حقوق بشر در آمریکا در حالی منتشر شده که مقامات آمریکا قرار است 5 نوامبر سال جاری در "گروه کاری بازبینی وضعیت حقوق بشر در جهان" در شورای حقوق بشر سازمان ملل حضور یابند. در این گزارش گفته شده که آمریکا بر خلاف سیاستهای اعلامی‌اش نه تنها با استانداردهای حقوق بشر فاصله دارد بلکه مغایر با کنوانسیون‌های سازمان ملل و بیانیه جهانی حقوق بشر است.

وزارت خارجه آمریکا در 24 آگوست در مورد شرایط حقوق بشر در آمریکا به سازمان ملل گزارشی را ارائه کرد که با انتقادهای زیادی همراه بود. گروههای حقوق بشر اعلام کردند که در این گزارش نقص‌های بسیاری وجود دارد و آمریکا به اقداماتش در مورد حقوق بشر در این گزارش اشاره نکرده است.

منبع: الف