Gerdab.IR | گرداب

بزرگترین تهدید برای مدیران شرکتها

تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵

جرائم سایبری سازمان یافته در صدر فهرست تهدیدات امنیتی از نظر مدیران شرکت‌های بزرگ تجاری و حرفه‌ای محسوب می‌شوند.

به گزارش گرداب به نقل از وی تری، بر اساس بررسی که توسط شرکت KPMG انجام شده نزدیک به 70 درصد از مدیران فناوری اطلاعات معتقدند جرائم سازمان یافته سایبری بزرگترین تهدید برای کسب و کارهای مختلف محسوب می شوند.

بعد از این تهدید هکرهای اماتور با 48 درصد در رتبه دوم و مهاجمان طراح کدهای مخرب با 40 درصد در رتبه سوم هستند. هرزنامه نویسان با 37 درصد، قدرت‌های خارجی با 27 درصد و شرکت های رقیب با 16 درصد دیگر تهدیدهای موجود محسوب می شوند.

بر اساس همین بررسی یک سوم مدیران فناوری شرکت‌های بزرگ در زمینه مهار تهدیدات سایبر از خود کاملا اطمینان دارند. این رقم نسبت به رقم 29 درصدی سال 2014 رشد قابل توجهی از خود نشان می‌دهد. در مقابل 66 درصد گفته‌اند که صرفا در این زمینه به خود اطمینان دارند، اما این اطمینان کامل و قاطع نیست.

همچنین کمتر از یک چهارم این مدیران معتقدند جایگاهی که در آن قرار دارند به گونه ای است که برای مقابله با تهدیدات در حوزه امنیت سایبر و فناوری اطلاعات مناسب است.

بودجه اختصاص یافته به حوزه امنیت آی تی ارتباط مستقیمی با میزان اعتماد به نفس مدیران حوزه فناوری اطلاعات دارد. به گونه‌ای که این اعتماد به نفس در مورد مدیرانی که زیر 100 میلیون دلار بودجه در سال دریافت می کنند 65 درصد و در مورد مدیرانی که بین 100 تا 250 میلیون دلار دریافت می کنند به 81 درصد می رسد. این اعتماد در صورت رسیدن بودجه به بالای 250 میلیون دلار برابر با 85 درصد است.