Gerdab.IR | گرداب

منبع درآمد نجومی هکرهای روس

تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

بررسی‌ها نشان می‌دهد فروش اطلاعات به سرقت رفته از زیرساخت‌های حیاتی در محیط دارک وب به مهاجمان کمک می‌کند فعالیت مخرب خود را به نحو بهتری انجام دهند.

به گزارش گرداب، محققان امنیتی پس از فعالیت روی کمپین باج‌افزارهای سازمان‌یافته روسیه به این نتیجه رسیدند که باج‌افزارها چگونه قربانیان خود را هدف قرار می‌دهند.

در این میان، مجرمان اینترنتی از نرم‌افزارهای مخرب در سراسر زیرساخت‌های صنعتی، بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان به‌عنوان یک اولویت استفاده می‌کنند. همچنین مهاجمان با استفاده از این نرم‌افزارها و سرقت اطلاعات موفق به دریافت سالانه £62,400 از فروش اطلاعات این زیرساخت‌ها شده‌اند. همچنین به رسمیت شناختن اطلاعات به سرقت رفته و فروش اطلاعات در محیط دارک وب (Dark web) ازجمله فعالیت‌های این مجرمان به شمار می‌رود.

در حال حاضر باج‌افزارها به‌عنوان یک کمپین گسترده تبدیل‌ شده است که در دسترس کاربران قرار دارد. ویتالی کرمز «Vitali Kremez» تحلیلگر اطلاعاتی جرائم سایبری گفت حملات ایجاد شده روی زیرساخت‌ها باعث شده که موج جدیدی از حملات زیرساخت‌های موردنظر را تحت تأثیر قرار دهد.

در ادامه اعلام کرد که در حال حاضر شرکت‌ها و کاربران با یک چالش به‌عنوان حفاظت اطلاعات خود روبرو هستند و به این صورت است که هیچ تضمینی در برابر پرداخت پول برای باز پس گیری اطلاعات وجود ندارد.