Gerdab.IR | گرداب

جاسوسی آمریکا با اینترنت اشیا

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

آژانس امنیت ملی آمریکا در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات از محصولاتی است که از مزایای اینترنت اشیا استفاده می‌کنند و به خصوص به جاسوسی از ابزار پزشکی علاقه دارد.

به گزارش گرداب به نقل از اینترسپت، یکی از ابزار هدف این آژانس دستگاه های تنظیم کننده ضربان قلب است. هدف از این نوع جاسوسی ها هم مطابق معمول تامین امنیت ملی ایالات متحده اعلام شده است.

ریچارد لجت، از معاونان ارشد آژانس امنیت ملی آمریکا روز گذشته در کنفرانس خبری اعلام کرده که ما فعلا در حال تحقیقات در این زمینه هستیم. البته جاسوسی از این نوع دستگاه ها و ابزار به خودی خود یک منبع اطلاعاتی محسوب نمی شود ولی ابزاری برای کمک به دسترسی به اطلاعات دیگر خواهد بود.

کارشناسان معتقدند همه گیرشدن اینترنت اشیا و اتصال دهها میلیارد ابزار مختلف کوچک و بزرگ به اینترنت دریایی از اطلاعات را در دسترس جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا قرار می دهد. این نهاد اطلاعاتی جمع آوری اطلاعات از همه منبع متصل به اینترنت را – هر چند کوچک و ناچیز – ضروری می داند.

جیمز کلاپر اداره‌کننده اطلاعات ملی ایالات متحده در فوریه گذشته اظهارات مشابهی بر زبان رانده و گفته بود: در آینده نهادهای اطلاعاتی قادر به استفاده از اینترنت اشیا برای شناسایی، نظارت و کنترل، ردگیری موقعیت و شناسایی افراد مناسب برای استخدام خواهند بود. به گفته وی همچنین می توان از اینترنت اشیا برای دسترسی به شبکه ها و افراد مختلف بهره برد.

کارشناسان امنیتی پیش از این هشدار داده بودند که اینترنت اشیا یک کابوس امنیتی برای ساکنان کره زمین خواهد بود، زیرا بسیاری از ابزار متصل به شبکه های تبادل داده از این طریق به علت آسیب پذیری های امنیتی سهوی و عمدی قابل نفوذ خواهند بود.