Gerdab.IR | گرداب

دیگر کسی نمی‌تواند به گوشی شما سرک بکشد!

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

یک جوان ترکیه ای شیشه‌ای را ساخته که با نصب روی یک فریم عینک این امکان را به کسی که از آن استفاده می‌کند می‌دهد که فقط خودش به اطلاعات روی صفحه‌اش دسترسی داشته باشد.

به گزارش گرداب، حتما برای شما هم اتفاق افتاده وقتی در حال کار کردن با موبایل خود هستید، مخصوصا در مکان‌های عمومی، کسانی‌که کنار شما ایستاده‌اند، می‌توانند صفحه گوشی‌تان را ببینند و حتی پیام‌های شما را بخوانند. این موضوعی است که این روزها و با فراگیر شدن گوشی‌هایی با صفحه‌های بزرگتر بیشتر دیده می‌شود.در این میان سلال گوگر ترکی برای این مشکل راه حلی پیدا کرده، او 42 سال سن دارد و کارش هم تعمیرات موبایل است، به همین دلیل با گوشی‌ها و ابزار مختلف مربوط به موبایل‌ها سر و کار دارد و شاید یک بار که روی تعمیر گوشی‌‌ها کار می‌کرده، این ایده به ذهنش رسیده که شیشه‌ و صفحه موبایلی بسازد که آن صفحه تنها با همان شیشه دیده شود.

البته خودش می‌گوید ایده ساخت این شیشه زمانی به ذهنش رسیده که در مترو در حال چک کردن ایمیلش بوده و متوجه شده کسانی که اطرافش هستند، حواس‌شان به گوشی اوست و احساس کرده هیچ مرز شخصی و خصوصی ندارد.

سلال که از سال 1999 مشغول تعمیر کردن گوشی‌های موبایل بوده، با قرار دادن قطعه‌ای که در گوشی‌ها، تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها کار می‌کند، اسکرین آن‌ها را سفید می‌کند، به طوری‌که چیزی روی آن معلوم نیست، همین‌که صاحب آن از عینکی که با شیشه مخصوص ساخته شده، استفاده کند، می‌تواند صفحه موبایل را مانند قبل ببیند و با آن کار کند. این عینک با سیستم بولوتوث به گوشی مورد نظر وصل می‌شود و به این ترتیب هر عینک مختص به یک دستگاه خواهد بود.

خوبی این اختراع کم‌هزینه بودن آن است و برای تبدیل کردن هر گوشی و تهیه عینک تنها به 10 دلار نیاز است. البته به گفته سلال این سیستم روی هر دستگاه الکترونیک دیگری هم کار می‌کند، برای مثال حتی می‌توان آن را روی یک تلویزیون راه انداخت.

این مخترع می‌گوید که اولین بار اختراعش را در یک کافه معرفی و امتحان کرده است، بعد از آن مردمی که آن‌جا بودند خیلی استقبال کرده‌اند و حتی از اینکه چطور می‌توانند روی گوشی خودشان داشته باشند، سوال داشته‌اند.