Gerdab.IR | گرداب

زنان عراقی در ابوغریب بیش از مردان شکنجه شدند

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۹

یک روزنامه‌نگار اردنی در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: «در ابوغریب زنان زندانی بیش از مردان مورد آزار و شکنجه زندانبانهای آمریکایی قرار گرفته اند.»

یک روزنامه‌نگار اردنی با تشریح جزئیات بیشتری از شکنجه زندانیان در زندان ابوغریب عراق از سوی نظامیان آمریکایی اعلام کرد زنان در این مجموعه بیش از مردان شکنجه می‌شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "لیما نبیل" به ایندیپندنت می‌گوید: «برخی از زنانی که در زندان ابوغریب مورد تجاوز قرار گرفته‌اند بعدها از سوی خانواده‌های خود هدف "قتل شرافتی" قرار گرفته اند.»

وی می گوید: «در ابوغریب زنان زندانی بیش از مردان مورد آزار و شکنجه زندانبانهای آمریکایی قرار گرفته اند.»

روزنامه نگار اردنی به نقل از یک زن زندانی از تجاوز نظامیان آمریکایی به پنج دختر در این زندان و کشته شدن آنها از سوی خانواده هایشان خبر داده است.

"رابرت فیسک" خبرنگار بین المللی در گزارشی در این باره که مورد استناد لیما نبیل قرار گرفته به نقل از منابع بسیار معتبر در واشنگتن و پرسنل نظامی، وجود گروههای تجاوز کننده به زنان را از سوی نظامیان آمریکایی مورد تایید قرار می‌دهد.

منابع ناشناس به فیسک گفته اند، دلیل اینکه دولت اوباما تصمیم گرفته است تا دیگر تصاویری از زندانیان مورد سوء استفاده قرار گرفته را منتتشر نکند همین تصاویر زنانی است که مورد تجاوز قرار گرفته اند.