Gerdab.IR | گرداب

حمله خرس‌ها به دونالد ترامپ

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

به ادعای برخی مقامات آمریکایی، هکرهای روس تبار و وابسته به سرویس اطلاعات روسیه، اطلاعات دونالد ترامپ را به سرقت بردند.

به گزارش گرداب، آمریکا، روسیه را متهم به نفوذ به سرورهای متعلق به کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا و سرقت اطلاعاتی کرد که به ادعای آن‌ها، از دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در اختیار داشتند.

به اعتقاد مقامات امنیتی آمریکایی، دو گروه هکری وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی روسیه، با نفوذ به تجهیزات حزب دموکرات، این اطلاعات را به سرقت برده‌اند، اما هنوز دولت آمریکا، صراحتاً اعلام نکرده است که آیا این هکرها به دولت روسیه وابسته هستند یا خیر. به اعتقاد آن‌ها، دولت آمریکا، معمولاً در چنین مواردی، در اعلام نام مجرم و کشور سازمان دهنده این‌گونه حملات، تعلل می‌کند و تا مشخص شدن نتایج تحقیقات و اعلان گزارش نهادهای امنیتی، دست نگه می‌دارد. پلیس فدرال آمریکا و کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ نیز تاکنون به این حمله واکنشی نشان نداده‌اند.

گروه روسی که چنین حمله‌ای به آن‌ها نسبت داده شده است، به ادعای منابع منتشر کننده خبر، ارتباط تنگاتنگی با سازمان‌های اطلاعاتی روسیه دارند. علاوه بر این، منابع خبری مدعی شده‌اند که یک گروه دیگر هکری روسی نیز به شنود ارتباطات و ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات‌های آمریکا، طی یک سال گذشته پرداخته است. البته برخی مقامات دولتی آمریکایی، بر این باور هستند که روسیه، هر دو نامزد انتخابات آمریکا را از مدت‌ها پیش، تحت نظر داشته و به بررسی جوانب مختلف انتخابات در این کشور پرداخته است.