Gerdab.IR | گرداب

لطفاً پنتاگون را هک کنید!

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

هکرهای کلاه سفید، موفق به کشف بیش از یک‌صد آسیب‌پذیری در سامانه‌های وزارت دفاع آمریکا شدند.

به گزارش گرداب، وزارت دفاع آمریکا، با برگزاری مسابقه‌ای با عنوان "پنتاگون را هک کنید"، از هکرهای کلاه سفید در این کشور دعوت کرد تا به کشف آسیب‌پذیری‌های موجود بپردازند.

پنتاگون از این مسابقه به عنوان اولین مسابقه کشف آسیب‌پذیری سایبری در تاریخ دولت فدرال یاد کرد و به این وسیله از هکرها خواست تا حفره‌های امنیتی در شبکه‌های داخلی پنتاگون و وبگاه‌های رسمی و عمومی که تحت نظر وزارت دفاع فعالیت می‌کنند را پیدا کرده و گزارش کنند.

اشتون کارتر در صحبت‌هایی دراین‌باره گفت: «در حدود 1400 هکر نخبه در این مسابقه شرکت کرده و جایزه 15 هزار دلاری برای کسانی در نظر گرفته شد که مخرب‌ترین آسیب‌پذیری را در شبکه وزارت دفاع پیدا کنند.»

کارتر در ادامه صحبت‌های خود، به هزینه‌هایی که آمریکا برای امن‌سازی زیرساخت‌ها در این کشور پرداخت می‌کند اشاره کرد و گفت: «آن‌ها به ما کمک می‌کنند که امن‌تر باشیم و برای این کار هزینه کم‌تری پرداخت کنیم.»

هکرهای کلاه‌سفید، نسلی از هکرها به حساب می‌آیند که فعالیت آن‌ها، مخرب نبوده و عموماً به ضرر کشورها نخواهد بود. آن‌ها وظیفه دارند با شرکت در عملیات هکری، آسیب‌پذیری‌ها را شناسایی کنند.

آمریکا، در چند سال گذشته، بر این شیوه بسیار تأکید دارد و خواهان شکل‌گیری گروه‌های قرمز (متشکل از دو دسته مهاجم و مدافع) در وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف دولت فدرال است. این گروه‌ها، وظیفه دارند تا با ایجاد و شبیه‌سازی یک میدان نبرد سایبری، ضمن آموزش به نیروهای دیگر، آسیب‌پذیری‌ها را نیز شناسایی کرده و گزارش کنند.