Gerdab.IR | گرداب

مراقب سیم‌کارت‌هایتان باشید!

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

بیش از یک سال از اجرای طرح احراز هویت مشترکان تلفن همراه می‌گذرد و همچنان برای دقت مشترکان تلفن‌های همراه در این زمینه هشدارهای متعدد منتشر می‌شود.

به گزارش گرداب، به منظور کاهش مشکلات ناشی از سوءاستفاده از سیم‌کارت‌های دارای هویت جعلی، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی(رگولاتور حوزه ارتباطات) به اجرای طرح احراز هویت پرداخته و بدین ترتیب در قالب پیامک‌هایی که از سوی اپراتورها به دست مشترکان رسید به آنها اعلام شد که برای تکمیل اطلاعات هویتی سیم‌کارت خود مدت زمان محدودی فرصت داشته و پس از آن سیم کارت‌های احراز هویت نشده به تدریج قطع خواهند شد.

اکنون نیز مدتی است سازمان تنظیم مقررات ارتباطات سامانه‌ای طراحی کرده تا افراد از طریق مراجعه به این سامانه از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام آنها ثبت شده مطلع شوند.

رگولاتوری در این باره به اطلاع‌رسانی نیز پرداخته و تاکید کرده است: «مشترک گرامی مسئولیت استفاده از سیم کارت به عهده کسی است که سیم کارت به نام وی ثبت شده است. لذا به منظور جلوگیری از سوء‌ استفاده احتمالی شما می توانید با مراجعه به سامانه www.mobilecount.cra.ir تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام خود را در هر یک از اپراتورهای تلفن همراه دریافت و با مراجعه به دفاتر اپراتورها نسبت به تعیین تکلیف سیم کارت های ثبت شده به نام شما که مایل به ادامه فعالیت آن ها نیستید اقدام کنید.»