Gerdab.IR | گرداب

انهدام باند بزرگ مواد مخدر در خلیج‌فارس

تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵

استاندار بوشهر گفت: با متلاشی‌شدن باند بزرگ سوداگران مرگ در آب‌های خلیج فارس در بوشهر توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) یک محموله بزرگ مواد مخدر کشف شد.

به گزارش گرداب، مصطفی سالاری ظهر امروز در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در بوشهر با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران امر مبارزه با مواد مخدر در استان بوشهر اظهار داشت: با تلاش دست‌اندرکاران مبارزه با مواد مخدر در استان بوشهر توفیقات خوبی حاصل شده که نشان از تلاش شبانه‌روزی این افراد در دستگاه‌های مختلف در امر مبارزه با سوداگران مرگ است.

وی با بیان اینکه فضای استان بوشهر برای سوداگران مرگ ناامن است، افزود: با تلاشی که در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان بوشهر صورت گرفته فضای این استان برای سوداگران مرگ ناامن شده که از دست‌اندرکاران امر مبارزه با مواد مخدر قدردانی می‌شود.

استاندار بوشهر از کشف محموله بزرگ مواد مخدر توسط اداره‌کل اطلاعات استان بوشهر در آب‌های خلیج فارس خبر داد و گفت: با متلاشی شدن باند بزرگ سوداگران مرگ در آب‌های خلیج فارس در بوشهر توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) یک محموله بزرگ مواد مخدر کشف شد.

سالاری با قدردانی از تلاش اداره کل اطلاعات استان بوشهر گفت: همان‌گونه که  استان بوشهر برای فعالیت سوداگران مرگ ناامن است این حرکت مهم و موفق اطلاعات سبب شد تجارت سوداگران مرگ در فضای دریا و خلیج فارس ناامن شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شود، گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در سازمان‌های مردم‌نهاد متبلور می‌شود که در این راستا باید از این سمن‌ها با حمایت از آنها و فراهم شدن انگیزه لازم بهره برد.

استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در مبارزه با مواد مخدر و اجرایی شدن طرح‌های پیشگیری از اعتیاد گفت: باید در این راستا از سازمان‌های مردم‌نهاد حمایت بهتری شود تا بتوان تحول مهمی در این حوزه ایجاد کرد.

سالاری با تأکید آشکار شدن آثار اجرای طرح‌های پیشگیری از اعتیاد و آگاه سازی جامعه گفت:  طرح‌های آگاه سازی جامعه، اشتغال معتادان ترک‌کرده و کاهش تقاضا باید با دید اجتماعی به آن نگاه کرد و آثار این طرح‌ها بررسی و ارائه شود.

وی با تأکید بر همکاری بیشتر با سمن‌ها در راستای آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد افزود: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند امکانات لازم برای نشست‌ها و برگزاری همایش‌های سمن‌های مبارزه با مواد مخدر را فراهم کنند. در این راستا باید طرح‌هایی اجرا شود که نتیجه‌بخش باشد.

استاندار بوشهر نجات افراد معتاد از بلایای خانمان‌سوز اعتیاد را یک رسالت مهم و همگانی دانست و تأکید کرد: افرادی که ترک اعتیاد می‌کنند باید زمینه شغلی آن‌ها با مهارت‌افزایی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی فراهم شود تا زمینه بازگشت آنان به وضعیت قبلی فراهم نشود.