Gerdab.IR | گرداب

اتهام به ایران؛ از جانب رسانه‌های دسته چندم سعودی

تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵

یک رسانه سعودی، به نقل از منابع اسرائیلی، مدعی شد ایران بیش از یک میلیارد دلار برای توسعه توانایی‌های جنگ الکترونیک خود اختصاص داده است.

به گزارش گرداب، یک رسانه دسته چندم سعودی، به نقل از برخی منابع خبری متعلق به رژیم صهیونیستی به‌تازگی در گزارشی، مدعی شد که ایران، حداقل یک میلیارد دلار را برای توسعه توانایی‌های جنگ الکترونیک خود، ازجمله آموزش متخصصان این حوزه هزینه کرده است.

در بخش‌هایی از این خبر آمده است: «ایران در تلاش است تا یکی از قدرتمندترین ارتش‌های الکترونیک را در منطقه خاورمیانه و در کنار اسرائیل ایجاد کند. این مطلب، توسط یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران نیز مورد تائید قرار گرفته است. وی به این موضوع اشاره کرده است که سپاه پاسداران، چهارمین ارتش الکترونیک را در سطح جهان دارد.»

البته این رسانه عرب‌زبان، به موضع مقامات سعودی نیز دراین‌باره اشاره کرده و در خبری به نقل از آن‌ها گفته است: «حملات خصمانه، نظیر آنچه علیه صنعت بانکداری اتفاق افتاد، نشان داد که ما اکنون در میانه یک جنگ سایبری هستیم.»

این اولین بار نیست که رسانه‌های سعودی، به تأسی از رسانه‌های غربی، موضوع اتهامات سایبری، علیه کشورمان را مطرح می‌کنند. آن‌ها دائماً در تلاش هستند تا توان سایبری ایران را، یک تهدید برای صنعت نفت و گاز کشورهای حوزه خلیج‌فارس نشان دهند.

در بخش‌های دیگر خبری که توسط این وبگاه منتشر شده آمده است که برای باقی ماندن در چنین میدانی، نیاز است که آمادگی کافی برای مقابله با حملات را داشته باشیم و متخصصانی را تربیت کنیم که توانایی مقابله با این‌گونه حملات را داشته باشند. همچنین، در قسمتی از خبر، به بخش‌هایی از حرف‌های محسن سازگارا، یکی از اعضای جریان اپوزیسیون خارج از کشور اشاره‌شده است که در آن سازگارا، مدعی است دولت ایران، صدها هزار دلار تاکنون برای پرورش نیرو در ارتش سایبری خود هزینه کرده است.

یکی دیگر از اتهاماتی که در این خبر به آن اشاره شده است، اتهام کمک سایبری ایران، به کشورهایی نظیر یمن است. در این خبر، بار دیگر، جمهوری اسلامی به‌عنوان حامی اصلی ارتش سایبری یمن، معرفی شده و متهم شده است که با اسم نیروهای یمنی، در حال هدف قرار دادن کشورهای منطقه است.

به نظر می‌رسد که این جریان، فعلاً موضوع اتهام‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی را به رسانه‌های دسته چندم خود واگذار کرده و رسانه‌های پرنفوذتر را به دنبال مأموریت مهم‌تری فرستاده است. شاید یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های این روزهای رسانه‌های سعودی، پر رنگ کردن نتایج سفر محمد بن سلمان به آمریکا و بازدید وی از دره سیلیکون باشد. لازم به ذکر است که بن سلمان در خلال این سفر، قراردادهای گسترده‌ای را با مقامات آمریکایی امضا کرده که برخی کارشناسان، از آن به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ فناوری عربستان و جهشی به سمت تشکیل یک پادشاهی دیجیتال یاد می‌کنند.