Gerdab.IR | گرداب

روی آوردن صدای آمریکا به "مانکن دیپلماسی"

تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۹

دولت آمریکا سعی دارد به منظور کاهش صدمات ناشی از آتش زدن قرآن و جلوگیری از پیوستن مسلمانان خاورمیانه به اعتراضات، با پخش آخرین اخبار مربوط به ستارگان هالیوودی در برنامه‌های صدای آمریکا، افکار عمومی مسلمانان را منحرف کند.

گرداب- سازمان خبررسانی "صدای آمریکا" که با بودجه وزارت امور خارجه آمریکا هدایت می‌شود قراردادی با آژانس خبری انگلیسی "اسپلش" منعقد نموده تا بتواند با پخش آخرین اخبار مربوط به ستارگان هالیوودی و دیگر چهره‌های سرشناس عرصه سرگرمی، ذهن و قلب مردم خاورمیانه و آسیا را تسخیر کند.

شرکت اسپلش در هر هفته نیم ساعت برنامه برای صدای آمریکا تهیه خواهد کرد؛ بدین ترتیب میلیون‌ها بیننده در خاورمیانه،‌ آسیا و آفریقا، از طریق شبکه خبری تحت حمایت مالی دولت آمریکا، به اخبار جدیدترین ماجراجویی‌های "بریتنی اسپیرز"، "پاریس هیلتون" و "کیم کارداشیان" دسترسی خواهند داشت.

این برنامه تلویزیونی قبلاً به صورت آنلاین منتشر می‌شد و بنا بر گزارش شرکت اسپلش در حدود 300 میلون نفر در سال این برنامه را دانلود می‌کردند.

"گری مورگان" ، مدیر عامل شرکت اسپلش، می‌گوید:«ما از عقد این قرارداد مهم با صدای آمریکا، یکی از معتبرترین شبکه‌‌های خبری جهان، خرسند هستیم و امیدواریم که یک همکاری موفقیت‌آمیز و بلندمدت با این سازمان برجسته رسانه‌ای داشته باشیم. مطمئن هستیم که مخاطبین صدای آمریکا از اخبار وسیعی که در مورد ستارگان تلویزیونی ارائه خواهیم کرد راضی خواهند شد.»

صدای آمریکا اعلام کرده که هر هفته برای در حدود 125 میلیون نفر، 1500 ساعت برنامه خبری، اطلاعاتی، ‌آموزشی و فرهنگی پخش می‌کند.

روزنامه "نیویورک‌ پست" نیز در مطلبی با عنوان "دولت آمریکا وارد بازار اخبار و شایعات ستارگان تلویزیونی شد" می‌نویسد: سازمان خبررسانی صدای آمریکا که با پول مالیات‌دهندگان اداره می‌شود، قراردادی با شرکت خبری "اسپلش" امضاء نمود. قرار است این سازمان مستقر در لس‌آنجلس، در مورد افرادی چون لیندسی لوهان و کیم کارداشیان اخبار و فیلم‌های ویدئویی آماده کرده و در اختیار بینندگان شبکه خبری صدای آمریکا در خاورمیانه، ‌آسیا و آفریقا قرار دهد.

"استیو ردیچ" ، ویراستار اجرایی صدای آمریکا می‌گوید: «هالیوود، افراد مشهور این صنعت و رسانه‌های آمریکایی جزو بزرگترین صادرات محسوب می‌شوند. صدای آمریکا وظیفه دارد در مورد این افراد گزارش تهیه کرده و منتشر نماید.»

بر اساس قرارداد منعقده، دولت آمریکا بابت نه قسمت یک دقیقه‌ای و یک برنامه نیم ساعته در هر هفته، سالیانه 80400 دلار به شرکت اسپلش پرداخت خواهد نمود.

در زبان انگلیسی سلبریتی celebrity به افراد مشهور گفته می شود و "مانکن دیپلماسی""diplomacy celebrity" بخشی از دیپلماسی عمومی آمریکا است که ایالات متحده در نظر دارد با کمک آن به تصرف قلب‌ها و ذهن‌ها بپردازد.
 
منبع: مشرق