Gerdab.IR | گرداب

اتهام سایبری آلمان به چین و روسیه

تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵

نهاد اطلاعاتی آلمانی، در جدیدترین گزارش سالانه خود، روسیه و چین را به حملات سایبری محکوم کرد.

به گزارش گرداب، سرویس اطلاعاتی آلمان در جدیدترین گزارش سالانه خود؛ مجدداً از وجود دشمنانی آشنا در حوزه سایبری خبر داد که در حال انجام اقداماتی علیه این کشور هستند. این نهاد اطلاعاتی آلمانی که کارکردی مشابه پلیس فدرال آمریکا در این کشور دارد، از روسیه و چین، به‌عنوان کشورهایی نام برده است که منشأ انجام حملات سایبری به آلمان به شمار می‌آیند.

در توضیحی که به زبان انگلیسی برای این گزارش منتشر شده آمده است: «هکرهای روسی از زمان شروع درگیری‌ها در اوکراین تلاش‌های خود را برای نفوذ به نهادهای سیاسی در آلمان آغاز کرده‌اند. روسیه انجمن‌های اینترنتی و گروه‌هایی بزرگ‌مقیاسی را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته تا با بیان جملاتی در طرفداری از روسیه، نظرات مخالف را کمرنگ کنند و کاری کنند که آن‌ها به چشم نیایند.»

در بخش دیگری از این گزارش نیز، به موضوع حملات سایبری چینی‌ها اشاره شده و آمده است: «حملات چینی‌ها، کمی گسترده‌تر است. آن‌ها بر جاسوسی‌های صنعتی تمرکز دارند و اهداف سیاسی گسترده‌تری را مد نظر دارند. آن‌ها مواردی نظیر حمایت آلمان از گروه‌های قومی مذهبی در چین و یا برخی گروه‌ها در تایوان را زیر نظر دارند و در جاسوسی‌های سایبری خود، بر روی آن‌ها تمرکز کرده‌اند.»

لازم به ذکر است که تنش‌های سایبری روسیه و آلمان، موضوعی است که تقریباً از چند ماه پیش و در پی تشدید درگیری‌ها در اوکراین به اوج خود رسیده است. سال گذشته نیز، حمله سایبری گسترده‌ای، مجلس آلمان و دفتر آنگلا مرکل، نخست‌وزیر این کشور را هدف قرار داد؛ به نحوی که مقامات امنیتی در این کشور اعلام کردند برای رها شدن از دست بدافزار استفاده شده در این حمله، باید کلیه رایانه‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای مجلس را تعویض کنند تا این حمله خنثی شود. در آن سال، اتهام این حمله به روس‌ها نسبت داده شد.