Gerdab.IR | گرداب

فقر امنیت سایبر در غرب آسیا

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵

یک اندیشکده آمریکایی ادعا می‌کند، جابه‌جایی حجم عظیمی از اطلاعات سایبری در منطقه غرب آسیا، به صورت رمزنشده صورت می‌گیرد.

به گزارش گرداب، نتایج تحقیق جدید اندیشکده آمریکایی پونمن (Ponemon Institute) نشان‌دهنده کم‌توجهی به مسئله بسیار مهم رمزنگاری اطلاعات، در منطقه غرب آسیا است. بر اساس گزارش پونمن، 45 درصد شرکت‌های این منطقه اذعان کردند، هیچ‌گونه برنامه و راهبردی برای رمزنگاری اطلاعات مهم و حیاتی خود از قبیل اطلاعات کارت‌های بانکی، ندارند.

سه‌چهارم شرکت‌کنندگان در تحقیق پونمن، تمایل خود برای داشتن راهبردی جامع در زمینه رمزنگاری اطلاعات را اعلام کردند. اکثر شرکت‌کنندگان نیز اعلام کردند، آمادگی انتقال اطلاعات حساس خود به فضای ابری را دارند.

لری پونمن (Larry Ponemon)، رییس و مؤسس اندیشکده پونمن با اشاره نتایج مثبت تحقیق انجام‌شده، گفت: "یافته‌های تحقیق ما، اهمیت رمزنگاری و مدیریت کلید رمزنگاری در ارتباطات شبکه‌ای، پرداخت‌های آنلاین، امنیت اطلاعات بانک داده، محاسبات ابری خصوصی و عمومی را نشان می‌دهد. با افزایش آگاهی شرکت‌های منطقه خاورمیانه در مورد اهمیت امنیت اطلاعات، انتظار داریم رمزنگاری به امری فراگیر تبدیل شود."

ارائه گزارش‌های متعدد در مورد وضعیت اسف‌بار امنیت سایبر در خاورمیانه، چندی است در دستور کار رسانه‌ها و مراکز تحقیقاتی آمریکایی قرار گرفته است؛ اقدامی که به نظر کارشناسان امنیت سایبر، تمایل آمریکایی‌ها برای سلطه و در دست گرفتن زیرساخت‌های حیاتی سایبری این منطقه قلمداد می‌شود.