Gerdab.IR | گرداب

امنیت سایبری؛ اولویت مهم شرکت‌های هواپیمایی

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد، بیش از 90 درصد شرکت‌های هواپیمایی قصد دارند در زمینه امنیت سایبری، سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش گرداب، نتایج تحقیق جدید شرکت فناوری اطلاعات سیتا (SITA)، از رشد توجه شرکت‌های هواپیمایی به امنیت سایبری حکایت می‌کند. بر اساس گزارش سیتا، 91 درصد شرکت‌های هواپیمایی، تا سه سال آینده، در برنامه‌ها و طرح‌های امنیت سایبری سرمایه‌گذاری خواهند کرد. این در حالی است که گزارش سه سال پیش سیتا، نشان می‌داد، تنها 47 درصد شرکت‌های هواپیمایی تمایل به سرمایه‌گذاری در زمینه امنیت سایبری داشتند.

بر اساس گزارش سیتا، 48 درصد شرکت‌های هواپیمایی ادعا می‌کنند، آماده مقابله با حملات سایبری مرسوم و معمول هستند، عددی که برای سال 2013، 17 درصد بود. 24 درصد شرکت‌ها مدعی هستند، آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حمله سایبری در هر سطحی را دارند؛ درحالی‌که سال 2013، تنها 5 درصد چنین ادعایی را مطرح کردند.

به گفته متخصصان امنیت سایبری و هوانوردی، سال 2016، دیگر مسأله‌ای به نام «احتمال هک شدن یا نشدن» وجود ندارد و به دلیل اینکه در این سال و سال‌های آتی، شرکت‌های هواپیمایی قطعاً هدف حمله قرار خواهند گرفت، بنابراین باید خود را برای زمان حمله آماده کنند.

فی فرنسی (Faye Francy)، رییس سازمان تجزیه‌وتحلیل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات حمل‌ونقل هوایی، با اشاره به هزینه اندک راه‌اندازی حملات سایبری، گفت: "راه‌اندازی یک حمله سایبری مخرب و اخلال‌گر، با هزینه بسیار اندکی امکان‌پذیر است."