Gerdab.IR | گرداب

سورنا 3 تجاری سازی می شود

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵

زمینه تجاری‌سازی (سورنا 3) که به‌عنوان دستاورد علمی ایران در نمایشگاه اتوماتیکای مونیخ آلمان به نمایش گذاشته‌شده بود، فراهم شد.

به گزارش گرداب، نمایشگاه اتوماتیکا مونیخ که هرساله بیش از 5 هزار بازدیدکننده از سراسر دنیا دارد، میزبان شرکت‌ها و مراکز علمی بزرگ در حوزه اتوماسیون، رباتیک و ربات‌های خدمت‌ رسان است.

این نمایشگاه با حضور شرکت‌های بزرگی مانند ABB، SCIMENS، KUKA از اول تا چهارم تیرماه در شهر مونیخ برگزار شد با این تفاوت که امسال مرکز سیستم‌ها و فناوری‌های پیشرفته دانشگاه تهران (CAST) به‌عنوان تنها نماینده ایران در این نمایشگاه برای نمایش آخرین دستاورد رباتیکی خود، یعنی ربات انسان‌نما ملی سورنا 3 نیز در این نمایشگاه حضور داشت.

برگزارکنندگان این نمایشگاه از مرکز سیستم‌ها و فناوری‌های پیشرفته دانشگاه تهران (CAST) دعوت کردند که از آخرین دستاورد‌های رباتیک مرکز سیستم‌ها و فناوری‌های پیشرفته (CAST) در این نمایشگاه رونمایی کند.

تیم فنی سورنا با حمایت‌ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه شرکت کرده و ربات (سورنا 3) در بخش ربات‌های سرویس‌ رسان اجرای زنده برای بازدید‌کنندگان نمایشگاه داشت که این رونمایی بین‌المللی از ربات انسان‌نمای ملی به‌نوعی نمایش فناوری ایران در عرصه بین‌المللی بود و آغازی خوب برای تجاری‌سازی و همکاری‌های بین‌المللی در زمینه توسعه سورنا و فرصت‌های تجاری محسوب می‌شود.

وقوع چنین رخدادهایی یکی از مهم‌ترین و بهترین ابزارها برای معرفی ایران در حوزه علم و تکنولوژی در عرصه بین‌المللی است و فراهم شدن فضای مناسب برای برقراری ارتباط با شرکت‌ها و دانشگاه‌های خارج از کشور، شناخته شدن در عرصه بین‌المللی و حضور در یک فضای رقابتی سالم همگی از عوامل مهم در جهت رشد و پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها است.

اجرای چندین نوبت نمایش زنده از قابلیت‌های ربات، برگزاری جلسات و چندین نشست با شرکت‌ها و مراکز علمی مختلفی مانند هانوفر آلمان، DLR، انجمن رباتیک اتحادیه اروپا و همچنین بازدید از سایر غرفه‌ها باهدف تأمین تجهیزات و توسعه تجاری‌سازی ازجمله برنامه‌های مرکز سیستم‌ها و فناوری‌های پیشرفته در این نمایشگاه بود.
بازدید از دانشگاه مونیخ، آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی این دانشگاه، اساتید و دانشجویان، کارگاه‌ها و دستاوردهای رباتیکی این دانشگاه ازجمله ربات لولا و ربات جانی از دیگر برنامه‌های این مرکز در حاشیه نمایشگاه اوتوماتیکا بود.
منبع: ایرنا