Gerdab.IR | گرداب

احتمال تبرئه هیلاری کلینتون

تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۵

منابع مطلع از سیر رسیدگی به پرونده ارسال ایمیل‌های کاری محرمانه توسط سرویس‌های ناامن پست الکترونیک توسط هیلاری کلینتون می گویند وی به زودی از سوی اف بی آی تبرئه خواهد شد.

به گزارش گرداب به نقل از بلیز، هیلاری کلینتون متهم است در زمان تصدی پست وزارت خارجه آمریکا برخی مطالب حساس و محرمانه را از طریق سرویس های پست الکترونیک عادی و شخصی و ناایمن ارسال کرده و از این طریق قانون را نقض کرده است.

کلینتون به همین علت چند روز قبل به طور داوطلبانه در جلسه بازپرسی اف بی آی شرکت کرد و به مدت بیش از سه ساعت پاسخگوی سوالاتی بود که از وی پرسیده شد.

وی از هرگونه اظهارنظر در مورد جزییات این پرونده خودداری می کند.

جمهوری خواهان با تاکید بر ماهیت همین پرونده تلاش کرده اند صداقت و شفافیت عملکرد کلینتون را زیر سوال ببرند تا وی نتواند نامزد دموکرات ها در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور شود. اما در صورت تبرئه وی توسط اف بی آی این تلاش ها نیز بی نتیجه خواهد ماند.

گفته می شود بیل کلینتون همسر هیلاری نیز در روند رسیدگی به این پرونده دخالت کرده و با لورتا لینچ دادستان کل ایالات متحده در هواپیمایی در فونیکس ملاقات کرده است.

این رویداد با انتقادهایی مواجه شده است. زیرا بیل کلینتون در سال 1999 لینچ را به عنوان دادستان منظقه شرقی نیویورک نامزد کرده بود.

هیلاری کلینتون مدعی است ایمیل های ارسالی و دریافتی مورد بحث وی در آن زمان برچسب محرمانه نداشته اند. اما منتقدان می‌گویند در این زمینه هشدارهایی از سوی وزارت خارجه برای کلینتون ارسال شده و وی آنها را نادیده گرفته است.