Gerdab.IR | گرداب

منابع خبري آنلاين ژورنال فاش کردند:

"بلک واتر" دست نشانده "سيا" در پس عمليات‌هاي تروريستي در پاکستان

تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۹

آنلاين ژورنال در گزارشی از کشتار غيرنظاميان در پاکستان به دست بلک واتر به عنوان یکی از مهم‌رین اقدامات این گروه خبر داد.

گرداب- منابع خبري آنلاين ژورنال در گزارش روز گذشته خود از حضور شرکت آمريکايي بدنام "بلک واتر" در پس حملات تروريستي عليه شهروندان پاکستاني در شهرهاي مختلف اين کشور با سوء استفاده از پرچم دروغين طالبان خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از آنلاين ژورنال، بنابر اعلام منابع آگاهي و موثق اين خبرگزاري، "بلک واتر" که اکنون به "زي" تغيير نام داده است، دست نشانده آمريکا در پاکستان بوده و شبکه‌هاي گسترده‌اي در کراچي، پيشاور، اسلام آباد و چند شهر ديگر دارد و به گفته اين منابع کارگزاران اين شرکت عمليات‌هاي تروريستي گسترده‌اي را با پرچم دروغين گروه موسوم به تحريک طالبان (TTP) انجام مي‌دهند.

بر اساس اين گزارش، کشتار غيرنظاميان از مهمترين اقداماتي است که اين گروه به دستور سازمان جاسوسي آمريکا (سيا) در پاکستان به طور مرتب دست به آن مي‌زند.

پيش از اين نيز "حميد گول" رئيس پيشين سازمان امنيت پاکستان و از منابع نزديک به شرکت "بلک واتر" از اين توطئه ها خبر داده بود.

بنابر اين گزارش، "بلک واتر" که پرونده‌ سياهي در کشتار غيرنظاميان عراق نيز دارد، به قاچاق اسلحه به پاکستان نيز متهم است.

گفتني است، پيش از اين منابع اطلاعاتي آسيا و اروپا از دخالت "بلک واتر" تحت حمايت سيا در اقدامات تروريستي افغانستان، سومالي، ايران و عراق با کمک سازمان جاسوسي اسرائيل موساد خبر داده بودند.

کارشناسان احتمال مي‌دهند انفجار دسامبر 2009 در مقر سيا در "خوست" افغاستان كه تروريست‌هاي تحت پرچم گروه تحريك طالبان عامل آن معرفي شدند، در حقيقت کار خود سيا بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران