Gerdab.IR | گرداب

آماری‌عجیب از حمله‌سایبری به کاربران‌گوگل

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵

گوگل مدعی است که ماهانه چهار هزار حمله سایبری با پشتوانه دولتی را به کاربرانش گزارش می‌دهد.

به گزارش گرداب؛ گوگل در گزارشی که اخیراً در مورد امنیت سایبری منتشر کرده اعلام کرد که ماهانه، حداقل 4 هزار حمله سایبری با پشتوانه دولتی را به مشتریانی از این شرکت که هدف این حملات قرار می‌گیرند، گزارش می‌کند و آن‌ها را در جریان نواقص امنیتی خودشان قرار می‌دهد.

این شرکت بزرگ فناوری در جهان، پیش‌ازاین نیز هر از گاهی حفره‌های امنیتی، آسیب‌پذیری‌ها و حملات سایبری را به مشتریانش اطلاع می‌داد و نسبت به در اختیار قرار دادن راهکارهای آموزشی برای برطرف کردن این معضلات امنیتی نیز اقدام می‌کرد.

گوگل، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری اطلاعات در جهان است و با توجه به سوابقی که در افشای اطلاعات خصوصی کاربران نزد مقامات دولتی آمریکایی دارد، به اعتقاد برخی کارشناسان از بزرگ‌ترین عوامل نقض حریم خصوصی در جهان است، موضوعی که تاکنون گوگل از پذیرش آن سر باز زده است.

البته گوگل، تنها شرکت آمریکایی نیست که سوابق این‌چنینی دارد و اغلب شرکت‌های بزرگ آمریکایی در زمینه فناوری اطلاعات و تجهیزات وابسته نظیر مایکروسافت هم در این زمینه دارای پرونده هستند. تأکید گوگل بر دولتی بودن این حملات در سطح جهان، احتمالاً جزو پروژه بلندمدت این شرکت در هموارسازی مسیر اعمال تحریم‌های سایبری ایالات‌متحده علیه کشورهایی است که در تقابل با سیاست‌های آمریکا هستند. البته تاکنون خبری مبنی بر نام بردن گوگل از کشورهایی که چنین حملاتی را انجام می‌دهند در رسانه‌ها منتشر نشده است.