Gerdab.IR | گرداب

حال خراب امنیت سایبر در "آسیا-اقیانوسیه"

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵

شرکت امنیت سایبر ترندمیکرو ادعا می‌کند، در بازه زمانی 5 ماهه‌ی ژانویه تا می 2016، 10 میلیون حمله باج افزاری به کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه را شناسایی و دفع کرده است.

به گزارش گرداب، شرکت امنیت سایبر ترندمیکرو گزارش جدید خود از وضعیت امنیت سایبری در منطقه آسیا-اقیانوسیه را منتشر کرده است. بر اساس گزارش ترندمیکرو، در میان کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه؛ هندوستان، تایوان و تایلند، هدف بیشترین حمله سایبری در سال 2016 قرار گرفته‌اند. کشور سنگاپور نیز با بیش از 82 هزار حمله، از آغاز سال 2016، 12 امین قربانی حملات سایبری در این منطقه است. بر اساس گزارش ترندمیکرو، روزانه 550 حمله سایبری به سنگاپور صورت می‌گیرد.

آقای دیوید سایا (David Siah)، مسئول بخش سنگاپور ترندمیکرو، با اشاره به اهمیتِ آگاهی‌ بخشی در مورد تهدیدات سایبری و شناخت مناسب از آنها، گفت: "سنگاپور در حال تبدیل شدن به اولین کشور هوشمند دنیا است؛ بنابراین امنیت سایبری باید به امری مهم، بنیادین و ملی در میان شرکت‌های سنگاپوری تبدیل شود. باید از تهدیدات موجود شناخت کافی داشته و به استراتژی‌های لازم برای دفاع در برابر آنها، مجهز باشیم."

در ادامه، آقای سایا با اشاره به اهمیت جدی گرفتن تهدید باج افزارها افزود: "شرکت‌های چندملیتی، کسب‌وکارهای کوچک و حتی سازمان‌های دولتی نیز در برابر حملات باج افزاری در امان نیستند و باج افزارها، بزرگ‌ترین تهدیدات آینده فضای سایبر خواهند بود؛ تهدیداتی که ویرانی‌های بسیاری به بار خواهند آورد. توصیه ما به شرکت‌ها این است که از روش‌ها و فن‌آوری‌های چندلایه برای مقابله با باج افزارها استفاده کنند."